اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استقبال ازبکستان از برگزاری گفت‌وگوی بین الافغانی در دوحه

کمیسیون فرعی «ازبکستان- آمریکا- افغانستان» از تصمیم برگزاری نخستین مرحله گفت‌وگوهای بین الافغانی در شهر «دوحه» استقبال کرد.

استقبال ازبکستان از برگزاری گفت‌وگوی بین الافغانی در دوحه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، کمیسیون فرعی «ازبکستان- آمریکا- افغانستان» از تصمیم برگزاری نخستین مرحله گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در شهر «دوحه» استقبال کرد.

«فرقت صدیق اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان، «نانسی جکسون» معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در افغانستان، «میرویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان ریاست  این هیئت را بر عهده داشتند.

در این نشست ویدئویی موضوعات برقراری صلح در افغانستان و نقش ازبکستان در این پروسه، تحکیم گفت‌وگوی سیاسی بین طرفین، گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های حقوق بشر، آزادی ادیان، قاچاق انسان بررسی شد.  

در این نشست ویدئویی بر اهمیت توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و بازرگانی، تسریع اجرایی طرح‌های حمل‌ونقلی، زیربنایی و سرمایه‌گذاری، کمک برای بازسازی سریع اقتصاد افغانستان تاکید شد.

طرفین بر لزوم تنظیم و اجرایی برنامه جامع صلح بر افغانستان تاکید کردند. در این زمینه بار دیگر به بیانیه تاشکند تصویب شده در ماه مارس سال 2018 میلادی در پایان همایش بین‌المللی افغانستان اشاره شد.

شرکت کنندگان این نشست ویدئویی از تصمیم برگزاری نخستین مرحله گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در شهر «دوحه» (قطر) استقبال کردند. طرف ازبکستان آمادگی خود را برای برگزاری یکی از مراحل گفت‌وگوها در شهر سمرقند اعلام کرد.

در چارچوب این نشست همچنین موضوعات مورد علاقه طرفین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول