اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«سندرک» در مسیر توسعه علمی/ بزرگترین «رصدخانه» جنوب کشور در سندرک

فاز نخست دانشگاه سندرک با ظرفیت 500 دانشجو قرار است در مهرماه 1400 پذیرای دانشجویان سندرکی شود.

«سندرک» در مسیر توسعه علمی/ بزرگترین «رصدخانه» جنوب کشور در سندرک

به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، واگذاری ساختمان دانشگاه سندرک به دانشکده فنی و دانشگاه آزاد عصر امروز با حضور رئیس مجمع خیرین استان اصفهان و رئیس دانشکده فنی استان هرمزگان و همچنین جمعی از مسؤولان دانشگاهی و آموزش و پرورش منطقه سندرک کلید خورد.

این پروژه در سال 1388 با پیگیری مسؤولان محلی و حسین رئیسی بخشدار وقت و جذب خیرین فعال در حوزه آموزشی استان اصفهان کلنگ آن به زمین خورد.

فاز نخست دانشگاه سندرک با ظرفیت 500 دانشجو قرار است در مهرماه 1400 پذیرای دانشجویان سندرکی شود.

سید مهدی طباطبایی رئیس مجمع خیرین استان اصفهان در این مراسم به اهمیت ویژه و ارزشمند دانشگاه در بخش سندرک اشاره و اظهار داشت: یکی از پارامترهایی که رشد و توسعه کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند رشد فضای آموزشی است.

وی افزود: در این دانشگاه رصدخانه بزرگ و مجهز نجوم در جنوب کشور راه‌اندازی شده است که پیشرفته‌ترین تلسکوپ به ارزش 20میلیارد ریال آن هم در شرایط سخت تحریم، خریداری و به کشور منتقل و در رصدخانه سندرک نصب خواهد شد.

در ادامه این جلسه زهرا آریانا رئیس دانشگاه فنی استان هرمزگان، پیشرفت منطقه سندرک و ایجاد اشتغال پایدار را در راه‌اندازی مراکز فنی برشمرد و دارایی‌های ارزشمند دانشگاه سندرک را بی‌نظیر توصیف کرد.

به گزارش فارس، از دارایی‌های فعلی دانشگاه سندرک می‌توان به پست 20کیلو ولت برق، مسجد، کتابخانه پیشرفته با سه هزار جلد کتاب منبع ماخذ از فقه و سالن چندمنظوره، خوابگاه و فضای دانشکده و همچنین رصدخانه‌ای با تجهیزات روز دنیا من‌جمله تلسکوپ 14 اینچی با وضوح بسیار بالا اشاره کرد.

یادآور می‌شود در این جلسه به وقف ارزشمند حسین فلکنازی یکی از اهالی شهر سندرک به‌دلیل وقف امتیاز چاه آب عمیق به نیکی یاد شد و این وقف موجب اعلام آمادگی و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تحقیقات کشاورزی و گیاهان دارویی شده است.

انتهای پیام/3264/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول