اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

انتصاب وزیر شرایط اضطراری قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان با صدور حکمی وزیر شرایط اضطراری این کشور را تعیین کرد.

انتصاب وزیر شرایط اضطراری قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در حکمی «یوری ایلیین» را به عنوان وزیر وزارتخانه تازه تاسیس شرایط اضطراری این کشور منصوب کرد.

ایلیین که ریاست وزارتخانه تازه تاسیس شرایط اضطراری قزاقستان را بر عهده گرفت قبل از این و از سال 2016 میلادی به این سو معاونت وزارت کشور را بر عهده داشت.

رئیس جمهور قزاقستان در تاریخ 9 سپتامبر حکم ایجاد وزارتخانه شرایط اضطراری در این کشور را به امضا رساند.

بر اساس این سند، به وزارتخانه تازه تاسیس شرایط اضطراری بخشی از اختیارات وزارت کشور، وزارت صنایع و توسعه زیرساخت ها و وزارت اقتصاد ملی این کشور داده شده است.

ایلیین متولد 9 آوریل سال 1968 میلادی و فارغ التحصیل دانشگاه نظامی شهر آلماتی و آکادمی دولتی حقوق قرقیزستان می‌باشد.

وی فعالیت کاری خود را در سال 1992 میلادی به عنوان استاد 390 دوره آموزشی در زمینه دفاع مدنی در استان «سومی» اوکراین آغاز و در سال های 1993-1996 معاونت این دوره های آموزشی را بر عهده داشته است.

این مقام قزاق در آگوست سال 1996 به «آلماتی» بازگشت و به عنوان افسر ارشد مرکز آموزش بخش اورژانس منطقه ای آلماتی به کار پرداخت.

وی از سال 1998 تا 2015 در شهر آلماتی کار کرده است. نخست وی ریاست بخش اورژانس شهر آلماتی را بر عهده گرفت و سپس به عنوان رئیس بخش آموزش بسیج، دفاع مدنی، آموزش پیشگیری و رفع بلایای طبیعی شهر آلماتی تعیین شد.

ایلیین در سال 2015 میلادی در دفتر ریاست جمهوری به عنوان بازرس دولتی بخش کنترل دولتی و کارهای سازمانی و ارضی شروع به کار کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول