اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی تاجیکستان و ازبکستان

برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به میزبانی تاجیکستان در پایتخت این کشور در تاریخ 28 و 29 سپتامبر برگزار می‌شود.

«دوشنبه» میزبان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تحت ریاست «قاهر رسول زاده» و «عبدالله عارف‌اف» نخست وزیران دو کشور به میزبانی تاجیکستان در پایتخت این کشور در روزهای 28 و 29 سپتامبر پیش بینی شده است.

انتظار می‌رود که هیاتی از مقامات عالی رتبه ازبکستان تحت ریاست نخست وزیر این کشور به منظور بررسی روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف در روزهای پایانی ماه جاری، وارد «دوشنبه» شود.

دو طرف طی این مذاکرات موضوع بازگشایی مرزها و از سرگیری ارتباط هوایی بین دو کشور را که اواسط ماه مارس سال جاری بر اثر شیوع ویروس همه گیر کرونا قطع شده است، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در جریان این نشست طرفین همچنین قصد دارند، موضوعات توسعه تجارت دوجانبه، پروژه‌های سرمایه‌گذاری آینده‌دار، گسترش ارتباطات در زمینه حمل‌و نقل و ارتباطات، روابط بین مناطق را بررسی کنند.

حجم عرضه برق تاجیکستان به ازبکستان، گاز ازبکستان به تاجیکستان و قیمت آن برای یک سال آینده از دیگر موضوعاتی خواهند بود که در نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور هماهنگ خواهند شد.

سال گذشته میلادی تاجیکستان به ازبکستان یک میلیارد و 425.1 میلیون کیلووات ساعت برق با قیمت 2 سنت بر یک کیلووات عرضه کرده است. حجم کلی صادرات برق تاجیکستان به ازبکستان در سال 2019 میلادی 28.5 میلیون دلار برآورد شده است.

تاجیکستان به نوبه خود ظرف سال گذشته میلادی از ازبکستان 140 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به مبلغ 17.7 میلیون دلار خریداری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول