اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آبرسانی به روستایی که پس از ۴۰ سال طعم آب شرب سالم و بهداشتی را چشید

مدیر کارگروه عمران و زیر ساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: به همت جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، پس از ۴۰ سال مردم روستای کنگرین الموت غربی به آب شرب سالم و بهداشتی در منازل خود دست پیدا می‌کنند.

آبرسانی به روستایی که پس از ۴۰ سال طعم آب شرب سالم و بهداشتی را چشید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، طرح آبرسانی روستای کنگرین دهستان دستجرد الموت غربی پس از تلاش جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و هم‌چنین اهالی، شورا و دهیاری روستا به بهره‌برداری رسید.

مجتبی مهاجری، مدیر کارگروه عمران و زیر ساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خصوص اجرای این طرح گفت: روستای کنگرین یکی از روستاهای هدف قرارگاه در دهستان دستجرد از توابع بخش الموت غربی است که پس از بازدیدهای میدانی در این روستا، آب شرب بهداشتی به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل و دغدغهٔ این روستا احصاء شد و با همکاری اداره آب و فاضلاب قزوین و هم‌‌‌چنین شورا، دهیار، بخشداری، هسته‌های جهادی و مردم روستا این امر مهم، هم‌اکنون به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این طرح یک دهنه چشمه بهسازی شد و مخزن آب شرب بتن مسلح ۱۰۰ متر مکعبی نیز احداث گردید و برای انتقال آب از چشمه به روستا خط انتقال به طول ۱۳۰۰ متر حفر و لوله‌گذاری شد و هم‌چنین شبکهٔ داخلی روستا به طول ۱۵۰۰ متر نیز احداث گردید.

مدیر کارگروه عمران و زیر ساخت در ادامه یادآور شد: با بهره‌برداری این طرح، پس از ۴۰ سال مردم روستای کنگرین الموت غربی به آب شرب سالم و بهداشتی در منازل خود دست پیدا می‌کنند.

این مسؤول عنوان کرد: قبل از انجام این طرح توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مردم روستا به‌صورت دستی از چشمه با طی مسافتی، آب را به منازل خود می‌بردند که این کار برای سالمندان روستا کاری طاقت‌فرسا بود و هم‌چنین در ایام زمستان اهالی روستا مشقت زیادی را تحمل می‌کردند.

مهاجری در پایان تصریح کرد: طرح‌های آب‌رسانی مناطق محروم جزو اولویت‌های اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه هستند که با همکاری سه جانبهٔ قرارگاه، دستگاه اجرایی و مردم در روستاهای محروم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول