اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

‌۲۲۰ هزار سمنانی روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت انتخاب کردند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: ‌۲۲۰ هزار نفر در استان سمنان روش غیرمستقیم را برای نگهداری سهام عدالت خود انتخاب کردند.

‌۲۲۰ هزار سمنانی روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت انتخاب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر خلیلی‌خواه بعدازظهر امروز در جلسه بررسی و پیگیری مباحث پیرامون تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به‌منظور مدیریت سرمایه افرادی که دارای سهام عدالت بوده و روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند، در دستور کار قرار گرفت.

او گفت:‌۲۲۰ هزار نفر در استان سمنان روش غیرمستقیم را برای نگهداری سهام عدالت خود انتخاب کردند که این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بازارگردانی سبد دارایی این افراد را بر عهده می‌گیرند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان اضافه کرد: حساسیت بسیار زیادی در خصوص انتخاب اعضای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به کار گرفته خواهد شد.

خلیلی‌خواه بیان کرد: بحث تبدیل سهامی خاص به سهامی عام و بحث افزایش سرمایه این شرکت در ثبت اسناد انجام و در سیستم کدال بورس نیز ثبت شد.

او گفت: نوع حسابداری شرکت تعاونی سهامداران سهام عدالت در گذشته به دلیل اینکه شرکت تعاونی بوده‌اند، با نوع حسابداری شرکت‌های بورسی متفاوت بوده و امروز نیاز است تا آخرین صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای این شرکت تعاونی که مورد پذیرش سازمان بورس باشد، به‌صورت دقیق تهیه و سپس حسابرسی و مابقی مراحل طی شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: نیاز است تا با قید فوریت، در کمترین مدت زمان ممکن صورت‌های مالی تنظیم و مراحل اداری طی شود تا شرکت به بازار سرمایه وارد و نماد بازگشایی شود.

روند تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تسریع شود

علی‌رضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم در جلسه پیگیری و بررسی روند تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: اقدامات لازم برای نهایی شدن مراحل ثبت، تشکیل و ورود به بازار بورس شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هر چه سریع‌تر و در چند فاز و با قید فوریت و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی برلزوم  همکاری و تعامل همه‌جانبه شرکت‌های تعاونی سهامداران سهام عدالت استان برای تسریع در روند امور تأکید کرد و گفت: ارائه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای مورد پذیرش بورس و همکاری در امور از سوی شرکت تعاونی سهام‌داران سهام عدالت استان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: افرادی که روش غیرمستقیم را برای نگهداری سهام عدالت خود انتخاب کردند، جامعه مخاطب ما هستند و در قبال این افراد مسؤول هستیم و نیاز است تا همگان با یک وظیفه و دغدغه‌مندی ویژه برای حصول نتیجه مطلوب اقدام کنیم.

لزوم حراست از دارایی سهام عدالت مردم

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان هم گفت: ما در قبال نگهداری، حفظ و حراست از دارایی‌های مردمی که روش غیرمستقیم را برای سهام‌داری سهام عدالت انتخاب کردند مسؤول هستیم و باید با اتخاذ تدابیر مناسب، از این دارایی‌ها در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، به بهترین نحو ممکن نگهداری کنیم.

وی افزود: شرکت تعاونی سهامداران سهام عدالت استان موظف است تا صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای مورد پذیرش سازمان بورس را در کمترین زمان ممکن با قید فوریت ارائه کند.

آشناگر تأکید کرد: به‌منظور تسریع و تسهیل در امور، تیمی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بر روند تنظیم صورت‌های مالی نظارت داشته باشند تا بر اساس فرمت‌های مورد پذیرش تنظیم شود.

استاندار سمنان گفت: هر ۱۵ روز عملکرد و روند اجرایی و پیشرفت امور را با برگزاری این جلسه بررسی و نواقص برطرف شود تا هرچه زودتر و در کمترین زمان ممکن شاهد ورود به بورس و بازگشایی نماد شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان باشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول