اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توسعه باغات دیم در مناطقی با بارش بالای 300 میلی‌متر

مدیر امور باغبانی جهاد‌کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای توسعه باغات دیم در استان گفت: توسعه باغات دیم در مناطق مستعدی که میزان بارش آن‌ها بالای ۳۰۰ میلی‌متر است در اولویت جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

توسعه باغات دیم در مناطقی با بارش بالای 300 میلی‌متر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم شیرانی شامگاه شنبه و در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه باغات به صورت دیم گفت: در سال‌های گذشته توسعه باغات به صورت دیم مورد توجه قرار گرفته است و باتوجه به سند توسعه باغات دیم که از سال ۹۵ در استان تدوین شد یکی از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی توسعه باغات به صورت دیم است.

مدیر  امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه توسعه باغات دیم سالانه ما نزدیک به دو هزار هکتار است که براساس شیوه‌نامه ابلاغیه که در این خصوص وجود دارد مناطقی که میزان بارش آن‌ها بالای ۳۰۰ میلی‌متر است و استعداد توسعه باغات را داشته باشند در اولویت جهاد کشاورزی استان قرار دارند.

وی با اشاره به مناطق توسعه‌یافته باغات دیم در استان بیان کرد: اکثر نقاط استان که میزان بارش آن‌ها بالای ۳۰۰ میلی‌متر است قابل توسعه است و نقاط توسعه‌یافته باغات دیم در سراسر استان وجود دارد.

شیرانی اظهار داشت: توسعه باغات دیم در استان بدین منظور است که بهره‌وری بهینه از آب صورت گیرد چراکه با وجود خشکسالی در سال‌های گذشته باید استفاده بهینه از آب باران( آب سبز) را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیر  امور باغبانی جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: توسعه باغات دیم در استان از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند و ایجاد اشتغال و درآمد در مناطق روستایی را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: گونه‌های مختلف بادام، انگور، گل محمدی، انجیر و انار در اولویت کشت جهاد کشاورزی قرار دارد و منطقه مورد نظر پس از استعداد‌یابی، شناسایی خاک، شیب، میزان بارندگی در اولویت قرار می‌گیرد که بر اساس دستورالعمل محققان اقدام به کشت در آن‌ها انجام می‌شود.

شیرانی اذعان داشت: جهاد کشاورزی در توسعه باغات دیم از باغداران حمایت می‌کند و اگر سایت‌هایی الگویی و بزرگ باشند نسبت به زیر‌ساخت‌های اولیه شامل گودبرداری یا تامین نهاده‌‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.
انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول