اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از افزایش آمار اعتیاد بانوان تا جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه

افزایش مشارکت مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر، تعامل و اتحاد بیشتر مدیران، تشدید نظارت بر مراکز آموزشی، جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه و تشدید برخورد با توزیع‌کنندگان از جمله مصوبات جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرکرد بود.

از افزایش آمار اعتیاد بانوان تا جلوگیری از کشت گیاهان ممنوعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

افزایش مشارکت مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر، تعامل و اتحاد بیشتر مدیران دستگاه‌ها، تشدید نظارت بر مراکز آموزشی و دانش‌آموزان، آگاهی دادن به کشاورزان مبنی بر عدم کشت گیاهان ممنوعه، تشدید برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و شبکه‌سازی برای اصلاح مناطق آلوده استان از جمله مصوبات این جلسه بود.

افزایش مصرف موادمخدر در میان بانوان استان

سید قدیر مرتضوی در ابتدای جلسه گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در ارزیابی کلی کشوری امسال  رتبه برتر را در میان 31 استان کشور کسب کرد و توانست در زمینه‌های پیشگیری، درمان، آموزش و مبارزه با مواد مخدر پیشگام باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توانسته‌ایم میزان مشارکت‌های مردمی را برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز افزایش و کیفیت مراکز درمانی را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به افزایش استعمال مواد مخدر توسط  بانوان استان تصریح کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی و مبارزه با مواد مخدر نیازمند انسجام و اتحاد همه دستگاه‌‌های اجرایی هستیم.

نظارت بر کشت گیاهان ممنوعه تشدید شود

عبدالرضا علیمحمدی نیز در ادامه جلسه گفت: متاسفانه استعمال ماده مخدر گل در بین دختران و پسران جوان استان رواج زیادی یافته که نیامند نظارت و پیگیری جدی‌تری از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی در خصوص شناسایی و نابودی مزارع کشت شاه‌دانه است.

دادستان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا کنون اقدامات خوبی در جهت مبارزه با مواد مخدر در استان صورت گرفته اما کافی نیست و باید حساسیت بیشتری در این زمینه به خرج دهیم.

وی تاکید کرد: کشت غیرقانونی بعضی از گیاهان در این حوزه مشکلات زیادی ایجاد کرده و یکی از راه‌های مبارزه موثر با استعمال مواد مخدر در استان افزایش نظارت بر کشت بعضی از گیاهان ممنوعه است.

استفاده از کودکان برای توزیع مواد مخدر

مهران مرادی نیز در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های بسیج برای مبارزه موثر با مواد مخدر در استان شبکه‌سازی در مناطق آلوده‌ استان است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) ادامه داد: گزارشاتی دریافت کرده‌ایم که متاسفانه در بعضی از نقاط آلوده استان برای توزیع مواد مخدر از کودکان استفاده می‌کنند که باید برای اصلاح این مناطق اقدامی عاجل صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی‌بخشی به کشاورزان در خصوص ممنوعیت و برخورد با کشت بعضی گیاهان از جمله شاه‌دانه نیز می‌تواند استعمال مواد مخدر را در استان را تا حدودی کاهش دهد.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول