اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش جوزپ بورل ، بوریس جانسون و هایکو ماس به عادی سازی روابط بحرین و تل آویو

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، نخست وزیر انگلیس و وزیر خارجه آلمان از عادی سازی روابط منامه و تل آویو استقبال کرده و مدعی مثبت بودن آن برای منطقه شدند..

واکنش جوزپ بورل ، بوریس جانسون و هایکو ماس به  عادی سازی روابط بحرین و تل آویو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام عادی شدن روابط بحرین با رژیم صهیونیستی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نخست وزیر انگلیس شنبه شب واکنش نشان داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه در توییتی نوشت: «اتحادیه اروپا از ایجاد روابط بین بحرین و اسرائیل به عنوان یک گام مثبت برای منطقه استقبال میکند. صلح و امنیت مستلزم رویکرد منطقه ای و فراگیر با راه حل دو دولتی است که بر اساس پارامترهای توافق شده بین المللی و حقوق بین الملل ایجاد شده است.»

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز در این زمینه در توییتی نوشت: «تصمیم بحرین و اسرائیل برای عادی سازی روابط بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم دیگران نیز برای کمک به ایجاد یک خاورمیانه با آرامش تر از این مسیر پیروی کنند.»

«هایکو ماس»  وزیر خارجه آلمان نیز در توییتی نوشت : «برقراری روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و بحرین مهمترین گام به سوی صلح در منطقه است.  اطمینان دارم که این توافقنامه همچنین انگیزه جدیدی به روند صلح بین اسرائیل و فلسطینیها خواهد داد.»

کمتر از یک ماه پس از توافق امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دیپلماتیک و عادی سازی روابط و همانگونه که پیش از این در اظهارنظر برخی مقامات این رژیم نیز به آن اشاره شده بود، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) خبر عادی‌سازی روابط بین رژیم‌های اسرائیل و بحرین را اعلام کرد. 


اعلام توافق بحرین و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط خشم گروه‌های فلسطینی و تشکل‌های انقلابی بحرین را به دنبال داشت و ایران و ترکیه آن را محکوم و وزیر خارجه اردن نیز حل مناقشه اعراب و اسرائیل را جز با پایان اشغالگری امکانپذیر ندانست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول