اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سامانه شهروندسپاری در شهرداری شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: در راستای پاسخگویی غیرحضوری به استعلامات شهرسازی سامانه شهروندسپاری در شهرداری شهرکرد اجرا می‌شود.

سامانه شهروندسپاری در شهرداری شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی شهرداری مرکز استان عباس بیگی در جلسه برنامه‌ریزی شهروندسپاری گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین و ارائه خدمات باکیفیت حداکثری، ایجاد تسهیل و تسریع و شفاف‌سازی در کار و رضایت هرچه بیشتر شهروندان در سیستم شهرسازی است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه ۶۰ درصد درخواست‌های شهرسازی متعلق به استعلامات از دفترخانه‌ها و بانک و نقل و انتقال است، افزود: با عملیاتی شدن فاز اول این سامانه بخشی از این درخواست‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی  با اشاره به این موضوع که بخشی از سرویس‌های  سامانه شهروندسپاری خدماتی است که نیاز به احراز هویت ندارد ولی درخدماتی نظیر پاسخ استعلام و نقل و انتقال نیاز به ثبت‌نام شهروندان و احراز هویت دارد افزود: این خدمات به صورت ۷×۲۴ قابل ارائه به شهروندان محترم می‌باشد که می‌تواند در سرعت بخشیدن به کار بسیار موثر باشد.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری شهرکرد بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری قریب به 40 درصد درخواست‌های شهرسازی که مربوط به استعلام دفترخانه، بانک‌ها و ادارات می‌باشد از طریق این سامانه انجام  و زمان پاسخگویی به استعلامات به 48 ساعت می‌رسد.

بیگی ادامه داد: در فازهای بعدی با توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نقشه‌های موجود، صدور گواهی‌های پروانه، پایان‌کار، عدم خلاف و سایر گواهی‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت آنلاین عوارض صنفی گفت: در راستای ارائه خدمات غیرحضوری جهت پرداخت آنلاین عوارض صنفی نیز پیگیری‌های لازم انجام و این امر در دستور کار قرار دارد.

 درخواست، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور استعلام و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول