به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی شهرداری مرکز استان عباس بیگی در جلسه برنامهریزی شهروندسپاری گفت: هدف از راهاندازی این سامانه ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین و ارائه خدمات باکیفیت حداکثری، ایجاد تسهیل و تسریع و شفافسازی در کار و رضایت هرچه بیشتر شهروندان در سیستم شهرسازی است.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه ۶۰ درصد درخواستهای شهرسازی متعلق به استعلامات از دفترخانهها و بانک و نقل و انتقال است، افزود: با عملیاتی شدن فاز اول این سامانه بخشی از این درخواستها به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه انجام میشود.
وی با اشاره به این موضوع که بخشی از سرویسهای سامانه شهروندسپاری خدماتی است که نیاز به احراز هویت ندارد ولی درخدماتی نظیر پاسخ استعلام و نقل و انتقال نیاز به ثبتنام شهروندان و احراز هویت دارد افزود: این خدمات به صورت ۷×۲۴ قابل ارائه به شهروندان محترم میباشد که میتواند در سرعت بخشیدن به کار بسیار موثر باشد.
سرپرست سازمان فاوا شهرداری شهرکرد بیان کرد: با راهاندازی سامانه شهروندسپاری قریب به 40 درصد درخواستهای شهرسازی که مربوط به استعلام دفترخانه، بانکها و ادارات میباشد از طریق این سامانه انجام و زمان پاسخگویی به استعلامات به 48 ساعت میرسد.
بیگی ادامه داد: در فازهای بعدی با توسعه زیرساختهای سختافزاری، نرمافزاری و نقشههای موجود، صدور گواهیهای پروانه، پایانکار، عدم خلاف و سایر گواهیها پیشبینی شده است.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت آنلاین عوارض صنفی گفت: در راستای ارائه خدمات غیرحضوری جهت پرداخت آنلاین عوارض صنفی نیز پیگیریهای لازم انجام و این امر در دستور کار قرار دارد.
درخواست، بارگذاری مدارک و مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور استعلام و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شده است.
انتهای پیام/68033/م