اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود/ کمربندی شهر همدان گسترش یابد

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه تاکید ما بر نظارت دقیق بر ساخت و سازهای غیرمجاز است گفت: در این زمینه دستگاه قضا و نیروی انتظامی خوب ورود کرده‌اند و امیدوارم شورا نیز روند گذشته را تشدید کند.

جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود/ کمربندی شهر همدان گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین افشاری ظهر امروز در انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورای شهر در این دوره اظهار کرد: در ارزیابی‌‌های صورت گرفته خوشبختانه عملکرد شورا در سال‌های اخیر مثبت و تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه شورا هم ناظر بر مشکلات مردم بوده و هم راهکارهایی را ارائه و در حل آنها تلاش کرده است گفت: اینکه آقای بادامی در شورای عالی استانها حضور دارند، می‌توانند در تصمیم‌گیری کلان و برای شهر همدان موثر باشند و این بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان همدان با تاکید به اینکه شورای شهر همدان طی سه سال گذشته چند رویداد بزرگ بین‌المللی را هدایت و اجرا کرده است افزود: رویداد ۲۰۱۸ و اجلاس جهانی گردشگری را می‌توان نمونه‌هایی نام برد.

وی با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا شاهد افزایش ۳۶ درصدی حضور گردشگر خارجی در همدان بودیم خاطرنشان کرد: اگر این بیماری نبود با تبلیغات خوبی که انجام شده بود و زیرساخت‌های فراهم شده همدان در حوزه گردشگری جایگاه خاصی یافته بود.

افشاری با بیان اینکه در این سال‌ها اعضای شورای شهر همدان به رای و سلیقه هم احترام گذاشتند و اجازه ندادند حاشیه‌ها بر اصل عملکرد شورا سایه بیاندازد افزود: تعامل بین دستگاه‌های مختلف در شورای پنجم وجود داشته و این اثرات مثبتی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گذار ۳۷ وظیفه مستقیم و غیرمستقیم بر عهده شورا گذاشته که شورای پنجم در تمام آنها ورود کرد گفت: بالغ بر ۹۱ درصد مصوبات این شورا تایید شده و تنها ۹ درصد به زعم هیات تطبیق مصوبات شورا با قانون مغایرت داشته که چه بسا مغایرت هم نداشته باشد و آن هم به نظر هیات تطبیق بوده است.

فرماندار شهرستان همدان یادآور شد: اشراف اعضای شورا در تایید مصوبات کمک‌کار بوده اما باید در جاهایی آن را تقویت کرد چراکه امسال پایان فعالیت شورای پنجم بوده و سال ثمرچینی است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر بیان کرد: مشی و سیره ما مهمتر از عملکرد ماست چراکه در طول تاریخ رفتار و منش تصمیم‌گیران و متولیان امر از عملکرد آنها در بین مردم ماندگارتر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

افشاری تعامل اعضای شورای را با یکدیگر مهم دانست و افزود: تمامیت‌خواهی سمّ مهلکی است و مردم استبداد رای را در شورای اسلامی برنمی‌تابند و اگر اینطور بود که نامش را نظام ریاستی می‌گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه ورود پیش‌دستانه در انتخابات توسط اعضای شورا در این مدت قابل قبول بوده و باید اعتماد مردم را همواره جلب کرد گفت: اگر مردم نسبت به اثرگذاری نمایندگان خود در شورا خوش‌بین نباشند این امر در میزان مشارکت آنها در انتخابات اثرگذار خواهد بود همانطور که در مورد انتخابات نمایندگان مجلس این موضوع را عنوان کردم.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در شورای پنجم چالش جدی ندیدیم و از زحمات سرهنگ گردان تقدیر و تشکر می‌کنیم و قدردان فعالیت دکتر مولوی در یک سال اول این دوره از شورای شهر همدان هستیم افزود: امیدواریم با اعضای هیات رئیسه جدید کارهای باقی مانده به نحو احسن پیش رود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شهرداری بسیار موفق عمل کرده و گاهی لابلای بحث‌ها زحمات عزیزانی که چند هزار نفر در شهر همدان هستند و شبانه‌روز کار می‌کنند را نادیده نگیرید گفت: کسانی که از بیرون وارد شهر می‌شوند، همدان را با همه ایراداتی که ما می‌گیریم یک شهر زنده می‌بینند.

افشاری افزود: در خصوص تامین امنیت شهرستان که به نوعی وظیفه ذاتی شورای تامین نیز بوده، شورای شهر همکاری خوبی در آرام‌سازی فضا، توجیه مردم به عنوان ولی نعمتان ما موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان تاکید ما بر نظارت دقیق بر ساخت و سازهای غیرمجاز است گفت: خوشبختانه در این زمینه دستگاه قضا و نیروی انتظامی خوب ورود کرده‌اند و امیدوارم شورا نیز روند گذشته را تشدید کند.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه تغییر کاربری مد نظر باید عقلانی پیش رود تصریح کرد: طرح جامع همدان که در  دست بررسی است باید ناظر بر حرکت و جریانات مختلف مردمی و گرایش‌های مردم در راستای ساخت‌وساز و همچنین پیش‌بینی حرکت‌های مکانی مهاجرت باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر طرح جامعی نتواند موضوع مهاجرت و نقل و انتقال سکنه کشور را حل کند که با مشکل مواجه خواهیم شد زیرا همدان نیز مهاجرپذیر است افزود: در حواشی شهر همدان هر ماه ۲۲۰ خانوار جدید مستقر می‌شوند که در هر ماه یک روستای ۲۲۰ خانواری کنار شهر و روستاهای حریم شهر همدان ساکن می‌شوند.

افشاری با بیان اینکه اگر ۲۵ سال این روند ادامه یابد یعنی ۲۵ سال ۲۲۰ خانوار هر ماه به شهر همدان اضافه می‌شود که پیش‌بینی می‌شود سالهای آینده نیز این میزان شدت گیرد گفت: باید کمربندی شهر همدان را گسترش داد و شورای شهر تا جایی که می‌تواند ورود کند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع الحاق سه روستای شهر همدان به شهر، هرآنچه قانون‌گذار اختیار کرده مورد استفاده قرار گیرد افزود: هیات دولت مصوبه‌ای کرده و مادامی که این مصوبه است ملاک عمل همه ماست.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول