اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

پرورش سربازان دشمن‌پسند به روش قورباغه‌ پخته!

سبک زندگی از جمله مفاهیم اجتماعی‌ای است که اخیرا بیش‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

پرورش سربازان دشمن‌پسند به روش قورباغه‌ پخته!

به گزارش خبرگزاری فارس، سبک زندگی یعنی راه و روش زیستن. از ابتدای خلقت تا کنون انسان همواره در تلاش بوده که راه خوب زندگی کردن را بیاموزد. شاید بتوان گفت یکی از فلسفه‌های ارسال پیامبران قطعا آموزش سبک زندگی بوده است. از آنجا که آدمی در اجتماع رشد می‌کند و پیش می‌رود، بدون راه و روش درست از حرکت به سوی تعالی باز می‌ماند.

تصور کنید اگر انسان‌های اولیه برای رفع نیازها و کمبودها تلاش نمی‌کردند چه می‌شد؟ اگر گذشتگان بر آیین و سنت‌های غلطی که داشتند پایبند بودند آیا اسم و رسمی از انسانیت باقی می‌ماند؟ آنجا که خون را با خون می‌شستند، ارج و منزلت زن را بی‌مقدار می‌دانستند، دختران را زنده به گور می‌کردند و... آیا بازهم زندگی زیبا بود؟ قرآن کریم می‌فرماید: « هر پیامبری را به زبان قوم خودش ارسال کردیم» منظور فقط زبان حرف زدن نیست.

بلکه منطق و فهم آن جامعه را نیز در بر می‌گیرد. به طوری که ارزش‌ها و ضد‌ ارزش‌ها را به گونه‌‌ای بیان کند که برای مردم قابل درک باشد. و همین بیان نوعی آموزش سبک زندگی است تا اندیشه‌ یک جامعه‌ای به سوی کمال پیش رود. در این بین شیطان و گروه‌اش ساکت نمی‌مانند و در تلاشند تا راهی برای غلبه‌ی این کمال پیدا کنند.

دشمنان ما نیز  به تاسی از همان شیطان، همیشه در تکاپو بوده تا با القای باورهای مسموم و مخرب راه دیگری پیش روی امت قرار دهد که با ضعف در باورها آن را نابود کند. او دیر زمانی است به این نتیجه رسیده که آشکارا نمی‌تواند ارزش‌ها را از بین ببرد. ارزش‌هایی که حالا باور یک جامعه‌ است و با خون آن‌ها عجین شده است. پس برای صرف نکردن هزینه‌های بی‌حاصل آشکارا ستیز نمی‌کند و یا لااقل برای جنگیدن با عقاید و باورها این ریسک را کنار می‌گذارد. او با روشی دیگر قورباغه را درون ظرف می‌نشاند و آرام آرام شعله را روشن می‌کند. آب که گرم شد قورباغه هم گرفتار و تسلیم می‌شود و چون راه گریزی ندارد از بین می‌رود.

ارزش‌های یک جامعه را آرام آرام مثل همین کار می‌توان تصاحب کرد. مثلا با ارعاب و تهدید و تحریم، قفل بزرگی ساخت و کلیدش را روی میز مذاکره گذاشت. بعد هم شرط گفتگو و کم شدن تهدیدها را اجرای اسنادی دانست که  بی چون و چرا است. از آنجابی که مدرسه بهترین نیروها را دارد پس ز همان‌جا شروع می‌کنند. از مدرسه میتوان سربازانی دشمن‌پسند به روش قورباغه‌ی پخته پرورش داد.

مثلا نام شهید از کتاب‌های درسی پاک شود. شهیدی که خودش محصل بوده و کودک خیلی خوب می‌توانست با آن همزاد پنداری کرده و او را الگوی رفتاری خود قرار دهد. مثلا عکس قرآن را حذف کرد و جایش گل نشاند و طوری وانمود کرد که کودک نفهمد این قرآن کتاب راهنماست. کتابی است که دختران را خیر کثیر می‌داند و جایگاه خوبی و بدی را با اعمال صالح میسنجد. حذف قرآن از مقابل نگاه‌ کودک یعنی نوعی سبک زندگی غرب پسند که محورش انسان است نه خدا.

آری سبک زندگی با همین چیزهای ساده اما مهم کم‌کم تغییر میکند. انگار قرار است درون کلاس درس و پشت همین میز و نیمکت‌ها سربازانی ساخت که پیاده‌نظام آن‌ها شوند. حضرت علی علیه‌السلام فرمودند اگر کسی در جنگ با دشمن به خواب رود، زیر لگدهای همان دشمن بیدار خواهد شد. امیدواریم با هزینه‌های بیت‌المال از کودکانمان سرباز برای دشمن درست نکنند.

نویسنده: سمیرا چوبداری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول