اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قانون، برنده جدال اول با قلعه نفوذناپذیر پیربکران/ نقش مدیران محلی: سنگ‌اندازی و سکوت

منطقه گردشگری قلعه سرشیر معروف به باستی هیلز اصفهان که فنس‌هایش تا بیخ زاینده‌رود پیش می‌رفت و تخلفات و درگیری‌هایی با ادارات دولتی و عمومی داشت بالاخره با پیگیری یک‌ساله خبرگزاری فارس در برابر دستگاه قضایی تسلیم شده اما در این سال‌های طولانی حمایت روشنی از سوی مدیران و ناظران بومی بر اجرای قانون در باره دهکده دیده نمی‌شود.

قانون، برنده جدال اول با قلعه نفوذناپذیر پیربکران/ نقش مدیران محلی: سنگ‌اندازی و سکوت

یک منبع آگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با اخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات دهکده گردشگری قلعه سر شیر پیربکران اظهار کرد: سرانجام با پیگیری‌های صورت گرفته حجم وسیعی از ساخت و سازهای غیرمجاز و فنس‌کشی‌های حریم و بستر رودخانه با دستورات مقام قضایی تخریب شده و آزادسازی صورت گرفته است.

به گفته وی بخشی از ویلاها نیز به خاطر اختلاف با شهرداری و با وجود این‌که دستور تخریب صادر شده از طریق دیوان عدالت اداری دستور تخریب آن متوقف شده است تا بررسی مجدد انجام و به زودی تخریب می‌شود.

 

وی از عدم همکاری مدیران، ناظران و چهره‌های سیاسی بومی در این قضیه خبر داد و گفت: در این راستا سنگ‌اندازی‌هایی هم بوده که این ویلاها تخریب نشود، چرا که برخی دیدگاه اقتصادی به موضوع داشته‌اند؛ برخی از چهره‌ها هم در این سال‌ها بیان صریحی درباره ساخت و سازهای غیرقانونی این منطقه نداشته‌اند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس هم نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از فنس‌کشی‌های حریم رودخانه و در مسیر جاده ساحلی برداشته شده و بسیاری از ساخت‌وسازهای ویلایی در حریم و بستر رودخانه نیز در این دهکده تخریب شده است. دستور تأیید شده تخریب بعدی نیز مربوط به رستوران و کافی شاپ این مجموعه و نیز تعدادی از ویلاهاست که پس از طی مراحل اداری قرار است به زودی اجرایی شود.

به گزارش فارس، منطقه گردشگری قلعه سرشیر معروف به باستی هیلز اصفهان که فنس‌هایش تا بیخ زاینده‌رود پیش می‌رفت؛ مطابق بسیاری از بخش‌های حاشیه زاینده‌رود که از اواخر دهه شصت آماج ویلاسازی قرار گرفت، اواخر دهه هفتاد بود که این منطقه برای فعالیت در حاشیه رودخانه در شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان برخی مجوزات را کسب می‌کند.

 

استانداری وقت بدون در نظر گرفتن نظر جهاد کشاورزی مجوز احداث تنها شهرک محصور در حاشیه زاینده‌رود را صادر می‌کند و زمین‌های با کاربری کشاورزی تبدیل به یک شهرک محصور در حاشیه رودخانه می‌شود. هدف سرمایه‌گذار در این پروژه تفکیک زمین‌ها و ساخت ویلا و ایجاد یک شهرک تفریحی در حاشیه زاینده‌رود و در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر اصفهان بوده که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری وقت پیربکران منعقد و تعدادی از پلاک‌ها به همراه فضای سبز که عمده آن حاشیه و حریم رودخانه بوده و همچنین معابر و چند بخش دیگر را به شهرداری واگذار می‌کند که در ادامه به تعهدات خود عملی نکرده است. نکته دیگر درباره این دهکده گردشگری این است که در حال حاضر همه حتی مردم بومی منطقه برای ورود به مجموعه حتما باید از گیت ورودی و با پرداخت هزینه عبور کنند که این موضوع بازهم برای همگان امکان‌پذیر نیست.

 

خبرگزاری فارس در ادامه سلسله گزارش‌های آزادسازی حریم و بستر زاینده‌رود (اینجا و اینجا و اینجا رسیدگی به ابهامات و داستان چندین ساله شکایت‌های بی‌سرانجام علیه این دهکده تفریحی را با همکاری برخی از مردم محلی از شهریور سال گذشته آغاز کرد و پس از تکمیل مستندات و دریافت پاسخ مالکان گزارش مشروح این پیگیری‌ها را  در تاریخ ۱۰ خرداد ماه امسال منتشر کرد (اینجا بخوانید). این گزارش که با استقبال بالای سایر رسانه‌ها رو به رو شد و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر قابل توجهی داشت با واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری همراه شد و مورد استقبال دستگاه قضایی قرار گرفت.

 

حالا پس از انتشار خبر تخریب برخی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و با توجه به این که در قوه قضائیه سرعت و نحوه برخورد با متخلفان به خصوص مجرمان اقتصادی جدی‌تر شده، انتظارات برای رسیدگی به این موضوع هم بالاتر رفته است؛ به نظر می‌رسد مرحله بعد از اجرای حکم تخریب در بستر رودخانه و آزادسازی حاشیه زاینده‌رود، برخورد با متخلفانی است که در پست‌های اجرایی و نظارتی مرتکب جرم در این باره شده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول