اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| ضرب‌و‌شتم شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس مقابل چشم خانواده‌اش

در میانه ناآرامی‌ها و اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، باز هم ویدئویی شوک‌آور از وحشی‌گری پلیس علیه یک شهروند سیاه‌پوست در مقابل چشم خانواده‌اش جنجال‌برانگیز شده است.

فیلم| ضرب‌و‌شتم شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس مقابل چشم خانواده‌اش

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در ویدئویی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و همچنین رسانه‌های آمریکایی آن را به نمایش گذاشته‌اند، دو افسر پلیس مرد سیاه‌پوستی را روی کف خیابان خوابانده و یکی از آن‌ها به شدت با مشت به صورت او می‌کوبد. اقدام این افسر پلیس به قدری خشن بوده که پلیس در بیانیه‌ای استفاده بیش از حد از زور علیه این مرد را تایید کرده و گفته امکان دارد افسر ضارب برکنار شود.

 

به گزارش «بی‌بی‌سی»، «رودریک واکر» ۲۶ ساله مسافر خودرویی بود که پلیس آن را متوقف کرد و بعد از در گرفتن مشاجره بین دو طرف، به شکلی خشن تلاش کرد او را بازداشت کند.

 

 

این حادثه روز جمعه نزدیک فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد-جکسون آتلانتا» رخ داده است. وکیل این مرد گفته موکلش هنگام حادثه در خودرویی که کرایه شده بود به همراه همسر، فرزند ۵ ماهه آن‌ها و پسر خوانده‌اش حضور داشته و این اتفاق در مقابل چشمان آن‌ها رخ داده است.

به گفته وکیل واکر، وقتی پلیس از وی مدرک شناسایی خواست، او عصبانی شد زیرا راننده ماشین نبود. وکیل گفت: او به آن‌ها گفت مدارک همراهش نیست زیرا رانندگی نمی‌کرده و نیازی به مدارک نداشته است.

وی افزود آن‌ها که از جواب وی خوششان نیامده بود، وی را از خودرو بیرون آوردند و بعد او را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار دادند و به زندان بردند.

در تصاویر منتشر شده صدای کودکی که از داخل خودرو فریاد می‌زند «بابا» و جیغ‌های همسرش که وحشت‌زده شده و می‌گوید او نمی‌تواند نفس بکشد و خونریزی دارد، شنیده می‌شود. وکیل وی گفته او حداقل دو بار در حین بازداشت هوشیاری خود را از دست داد.

اعتراضات علیه خشونت پلیس و ضدنژادپرستی بعد از قتل «جورج فلوید»، یک سیاهپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس برپا شد و اقدام پلیس در کشتن چند سیاهپوست دیگر در شهرهای دیگر آمریکا به این اعتراضات دامن زد.

ترامپ اما معترضان را شورشی و غارتگر توصیف و بارها آن‌ها را به سرکوب توسط نیروهای ویژه و گارد ملی تهدید کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول