اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مداح معروف ساروی درگذشت

مرحوم حاج رضا راعی مداح معروف ساروی براثر ابتلا به کرونا درگذشت.

مداح معروف ساروی درگذشت

خبرگزاری فارس مازندران، سرویس فرهنگی؛ روح بلند مداح خوش‌الحان، ذاکر دل‌سوخته و دردمند، ولایت‌مدار، متقی و متواضع، مرحوم کربلایی حاج رضا راعی پرواز کرد و به برادر شهیدش پیوست.

صادقعلی رنجبر عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران و فعال فرهنگی و مذهبی درباره این مداح نوشت؛ راعی، مداحی مقتل خوان بود و روضه‌هایش مستند به متون مقاتل معتبر و آمیخته‌ای از تکرار تاریخ در عصر امروز و نیز واقعیات دردناک جامعه ما در قبال ناراستی‌ها و کج دستی‌ها و بدمرامی‌های عده‌ای حرامی مسلک بود که در صفوف نظام نفوذ کرده و با دستیازی به بیت‌المال، اعتماد عمومی به نظام را خدشه‌دار کرده و دل مقام عظمای ولایت را به درد می‌آورند!

مرحوم راعی، پاک زیست و عزت‌مدارانه مداحی کرد و مجیزگوی هیچ صاحب قدرت و ثروت نشد و آزادمنشی خود را در عمر کوتاه اما پربرکتش حفظ کرد.

وی فردی خونگرم، دارای احساس مسؤولیت نسبت به آسیب‌پذیرها و گره‌گشای افراد گرفتار بود.

صفای باطن، مراقبت اخلاقی، نگاه عاطفی، مثبت‌اندیشی، غیبت‌گریزی، حفظ حرمت افراد، کم گویی و دُرگویی، صراحت لهجه، معامله‌گر نبودن، استقلال فردی، زندگی ساده و مذهبی و ده‌ها خصلت و صفت پسندیده دیگر، شرح شناخت ما از زنده یاد راعی بود، کسی که شهدایی زیست. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول