اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ثبت هشتمین اهدای عضو در همدان

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از هشتمین اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی طی امسال در همدان خبر داد.

ثبت هشتمین اهدای عضو در همدان

مجید حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان ملایر خبر داد و اظهار کرد: مرحومه آمنه نظری در اثر صانحه تصادف  دچار ضایعه مرگ مغزی شده بود که قلب، کبد و دو کلیه‌اش به چهار بیمار نیازمند پیوند زندگی دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه گذشت و ایثار خانواده مرحومه نظری بسیار ستودنی است گفت: عمل خیر و همنوع دوستانه اهداء اعضاء در جهان و همچنین در ایران بدون هزینه‌ای انجام می‌شود و صرفا یک حرکت انسان دوستانه است.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه این هشتمین اهدای عضو امسال در همدان بود خاطرنشان کرد: تعدادی از بیماران دچار مرگ مغزی نیز شرایط اهدای عضو را نداشتند که سه نفر از آنها مبتلا به کرونا بودند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۶۰ تا ۷۰ نفر در همدان نیازمند پیوند کلیه هستند افزود:  تعداد نیازمندان سایر اعضا نیز توسط وزارت بهداشت مشخص شده است.

حمیدی با بیان اینکه در کشور ۲۵ هزار نفر در نوبت پیوند هستند که استقبال مردم در عضویت و اخذ کارت پیوند اعضاء می‌تواند به کاهش زمان انتظار افراد نیازمند کمک کند، خواستار توجه به این موضوع شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول