اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وجود «فساد» زیبنده نظام اسلامی نیست/ تحقق «عدالت» یکی از ضروریات جامعه است

تحقق عدالت در همه بخش‌ها اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی، قضایی و... از الزامات و ضروریات جامعه اسلامی است و ازسوی دیگر وجود فساد زیبنده این نظام اسلامی نیست و همگان به ویژه جامعه حقوقی وفادار به انقلاب اسلامی و نهادهای حقوقی و قضایی رسالت سنگینی در این حوزه بر عهده دارند.

وجود «فساد» زیبنده نظام اسلامی نیست/ تحقق «عدالت» یکی از ضروریات جامعه است

خبرگزاری فارس-کرمانشاه-رسول بهرامی پور*: جامعه حقوقی وفادار به انقلاب اسلامی ظرفیت بسیار مناسبی جهت نقش آفرینی در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب است.

امروز با ایجاد جبهه حقوق دانان انقلابی، سنگر خطیری برای خدمتگزاری بیشتر حقوق دانان به مردم و نظام در جهت کارآمدی نظام اسلامی ونظام قضایی کشور شکل گرفته است که پیشگامان میدان جهاد حقوقی، حقوق دانان بسیجی، متعهد، انقلابی و پای کار هستند که عزم خود را جزم کرده‌اند و آستین همت بالا زده‌اند تا به عنوان بسیجیانی پیشگام از حقوق مردم بگویند و مطالبه‌گر حقوق عامه و گره‌گشای مشکلات حقوقی مردم باشند.

امروز درجامعه ما مشکلات حقوقی و قضایی فراوان است و بی تردید نوک پیکان رفع این مشکلات مردم متوجه قوه قضاییه است و مطمئناً ظرفیت‌های قوه قضاییه پاسخگوی رفع همه مشکلات موجود نخواهد بود؛ بنابراین کمک جامعه حقوقی و نهادهای مرتبط دیگر در کشور به دستگاه قضایی امری ضروری است.

سازمان بسیج حقوق دانان متشکل ازحقوق دانان بسیجی و انقلابی، مفتخر است که خود را یاریگر قوه قضاییه در حل مشکلات موجود حقوقی و قضایی می‌داند و تاکنون در بسیاری از عرصه‌های مختلف کمک رسانی به قوه قضاییه نقش آفرینی نموده است.

طرح آموزش همگانی حقوق، آموزش حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی، مطالبه‌گری حقوق عامه، تشکیل شبکه نخبگان حقوقی و قضایی، پاسداشت شهدای حقوقدان و معرفی الگوهای ایثار به جامعه حقوقی، نهضت حقوق آموزی و هر مسجد یک حقوق دان، آسیب شناسی حقوقی و ارائه راهکارهای لازم، ایجاد هیئت‌های اندیشه ورزی و ... جملگی از مصادیق جهاد حقوقی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد است.

سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه نیز مفتخر است با بهره گیری از خرد جمعی حقوق دانان بسیجی این مرز و بوم خدمات بسیاری در جهت کمک به دستگاه قضایی استان و خدمت به مردم عزیز استان شهید پرور کرمانشاه ارائه نموده است  و این راه را با مدد الهی و مشارکت حقوق دانان امین و دلسوز با صلابت و مقتدرانه ادامه خواهد داد.

امروزه با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ترسیم نقشه راه آینده کشور، همگان به تناسب رسالت خویش وظیفه نقش آفرینی و ادای تکلیف در این حوزه جهت تحقق تمدن نوین اسلامی را دارند.

بند چهارم این بیانیه راهبردی، موضوع عدالت و مبارزه با فساد است؛ امروز تحقق عدالت در همه بخش‌ها اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی، قضایی و... از الزامات و ضروریات جامعه اسلامی است و ازسوی دیگر وجود فساد زیبنده این نظام اسلامی نیست و همگان به ویژه جامعه حقوقی وفادار به انقلاب اسلامی و نهادهای حقوقی و قضایی رسالت سنگینی در این حوزه بر عهده دارند.

 فعالیت در این عرصه‌ها از مصادیق بارز جهاد حقوقی، عدالت خواهی و مبارزه بافساد است که حقوق دانان بسیجی همچون سایر عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی در این حوزه نیز نقش آفرین خواهند بود و به فضل الهی کمک کننده و یاری رسان به دستگاه قضایی در جهت تحقق عدالت و مبارزه بافساد خواهند بود.

از آنجایی که مطالبات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه، نیازمند حضور حقوق دانان مؤمن و معتقد وایثارگر است که در جهت تحقق منویات معظم له تلاش مضاعف نمایند، لذا این حرکت‌های جهادی به سمت احیای حقوق عامه، تحقق عدالت اجتماعی، مطالبه گری، عدالت محوری و مبارزه با فساد با شتاب بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و این مسیر متوقف نخواهد شد.

*مسئول بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول