اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

حمایت ۳ میلیارد تومانی کنگره امام سجاد از نیازمندان/ بشاگرد ۵۰ حافظ صحیفه سجادیه دارد

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که هرسال در هرمزگان برگزار می‌شود، در ۱۰ سال سابقه خود توانسته علاوه بر تربیت ۵۰ حافظ صحیفه سجادیه در بشاگرد، ده‌ها زندانی را آزاد و در قالب پویشی، ۳ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کند.

حمایت ۳ میلیارد تومانی کنگره امام سجاد از نیازمندان/ بشاگرد ۵۰ حافظ صحیفه سجادیه دارد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، اختتامیه دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) صبح امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاجی علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه  و امام جمعه استان هرمزگان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و جمعی دیگر از مسؤولین فرهنگی در محل وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

خون‌خواهی در زیارت عاشورا برای ترویج خشونت نیست

حجت‌الاسلام رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این مراسم با بیان اینکه اسلام به معنویت مسئولیت‌پذیر اشاره دارد، اظهار داشت: مجمع هم‌اکنون در حال تهیه ویکی شیعه است که تاکنون ۲۴ هزار مقاله در آن بارگذاری شده است و بناست به ۴۰ هزار مقاله برسد.

وی با اشاره به اینکه برخی در خصوص زیارت عاشورا شبهه می‌کنند که خون‌خواهی به چه معناست، تصریح کرد: خون‌خواهی مطرح شده در این زیارت به معنای تحقق عدالت است و ترویج خشونت نیست، بلکه ترویج جبهه مقاومت در برابر انسان‌هایی است که می‌‌خواهند همه را تحت نظام سلطه خود قرار دهند.

رمضانی با اشاره به اینکه در دعای ۲۷ صحیفه سجادیه که به مرزبانان اشاره می‌کند، قوت نظامی مدنظر قرار گرفته است، گفت: مبانی نظامی که مقام معظم رهبری مدنظر قرار می‌دهند، برگرفته از این معارف است که به عِده و عُده نظامیان می‌پردازد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند اسلام رحمانی با مقاومت در تعارض است، گفت: مقاومت، ایستادگی در برابر کسانی است که مخالف کرامت انسان‌ها هستند و در این زمینه ۳۰۰ آیه در قرآن کریم مطرح شده است. پیامبر (ص) براساس رحمت مدیریت می‌کردند، اما در برابر افرادی که مخالف با کرامت انسانی بودند، می‌ایستادند و مقابله می‌کردند.

 

کنگره امام سجاد به بنیادی در استان هرمزگان تبدیل شود

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای مرز ساحلی با کشورهای دیگر است که در جبهه فرهنگی و فیزیکی در حوزه خلیج فارس و دریای عمان به مقاومت می‌پردازد، تصریح کرد: علی‌رغم تمام هجمه‌ها و مشکلات، این استان میزبان کنگره امام سجاد (ع) شده است.

وی با درخواست برای تبدیل این کنگره به بنیاد افزود: از وزیر ارشاد خواستاریم تا این زمینه را فراهم کند؛ زیرا برگزاری این کنگره با سختی‌های بسیاری مواجه است و بدون ریالی اعتبارات دولتی اختصاصی، برگزار می‌شود، اما اگر به بنیاد تبدیل شود، می‌تواند ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص داد که در این صورت کارهای بهتری نیز انجام خواهد شد.

از تربیت حافظ صحیفه سجادیه تا آزادسازی زندانی و کمک به نیازمندان در یک کنگره

علی علامه‌زاده، دبیر کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به فلسفه شکل‌گیری این رخداد مهم فرهنگی معنوی اشاره و اظهار کرد: ۱۰ سال پیش ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به دبیرخانه‌های استانی ماموریت داد تا در جهت بزرگداشت مقام یکی از اهل‌بیت (ع) فعالیت کنند که هرمزگان افتخار کار کردن در جهت نشر معارف امام سجاد (ع) پیدا کرد.

وی با اشاره به آثار و برکات کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل تنها ۲۰ تا ۳۰ نفر حافظ صحیفه در کشور وجود داشت، اما امروز و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دبیرخانه کنگره، تنها در منطقه محروم بشاگرد، بیش از ۵۰ حافظ صحیفه سجادیه تربیت شده است.

علامه‌زاده از دریافت ۱۵ پیام مکتوب و تصویری از مراجع عظام تقلید، دریافت هزار و ۲۰۰ مقاله علمی از اندیشمندان و محققین داخلی و خارجی در طول این ۱۰ سال برگزاری کنگره خبرداد و گفت: چاپ قریب به ۲۰ کتاب و تربیت بیش از ۸۰ مبلغ صحیفه در مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به عنوان بخشی از برکات ۱۰ دوره برگزاری کنگره است. آموزش بیش از سه هزار جوان هرمزگانی در قالب طرح سفیران ولایت، حضور بیش از ۵۰ شخصیت برجسته علمی مسلمان و غیرمسلمان از کشورهای مختلف، اجرای نذر امام سجاد با هدف احیای سیره اجتماعی آن حضرت و دستگیری از نیازمندان از دیگر فعالیت‌هاست.

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با اشاره به برگزاری ۷۰۰ نشست، همایش و ویژه‌برنامه بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) در داخل و خارج کشور گفت: برگزاری پنج همایش بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) در تهران و قم، تاسیس مرکز نیکوکاری امام سجاد (ع)، ۷۰ نشست علمی و ترویجی با محوریت معارف امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های این کنگره تاکنون است. در دوره اخیر نشست‌های تخصصی در ۱۴ استان کشور برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی در حاشیه این کنگره براساس سیره امام سجاد (ع) گفت: آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان هرمزگان در راستای سیره آزادسازی بردگان توسط امام سجاد (ع) و تهیه ۴۰۰ یخچال برای نیازمندان در این دوره از کنگره انجام شد. در قالب پویش نذر امام سجاد (ع) با هدف کمک به نیازمندان با محوریت کمیته امداد در ۵ سال گذشته، تاکنون ۳ میلیارد تومان در این قالب کمک‌رسانی شده است.

کنگره امام سجاد در حوزه آشنایی عموم مردم با سیره این امام تلاش کند

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم اظهار داشت: در ورزش، دو بعد قهرمانی و همگانی داریم که در این کنگره نیز باید علاوه بر تربیت حافظان صحیفه که بُعد قهرمانی است، در حوزه آشناسازی مردم با معارف و سیره امام سجاد که بعد همگانی‌اش است، برنامه‌ریزی کنیم تا هرسال به طور مثال هزار نفر در این حوزه تربیت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول