اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شهردار رشت استیضاح شد/عطایی سرپرست شهرداری شد

در جلسه علنی شورای شهر رشت ناصر حاج محمدی شهردار رشت با هشت رأی موافق استیضاح و برکنار شد.

شهردار رشت استیضاح شد/عطایی سرپرست شهرداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و شصت و دومین جلسه فوق‌العاده شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به بررسی دستور استیضاح در جلسه امروز اظهار کرد: یکی از ارکان نظام، مردم‌سالاری دینی و توجه به بحث انتخابات است که این مهم، انتخابات شورای شهر را نیز در برمی‌گیرد.

احمد رمضانپور با بیان اینکه مصوبات شوراها با آرای بیشتر رسمیت پیدا می‌کند، افزود: قانون‌گذار برای استیضاح شهردار هشت رأی تعریف کرده و اعضای شورای شهر رشت تمایلی به رقم خوردن این مباحث در دوران فعالیت شورای پنجم نداشتند.

انتخاب شهردار برای تمام عمر شورای پنجم

وی با تأکید بر اینکه نیت اعضای شورای شهر رشت انتخاب شهرداری برای تمام عمر شورای پنجم بود، گفت: دخالت‌های بیرونی، عدم مدیریت مناسب و غیره ازجمله مواردی بود که موجب تأخیر در برخی از اقدامات شد اما معتقدم شورای پنجم عملکرد خوبی داشته که در زمان مناسب این مباحث را مطرح می‌کنم.

ودیعه یک میلیارد تومانی منزل مسکونی شهردار رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با مطرح کردن سؤالاتی ازجمله اشتباهات انجام‌شده در پروژه گیل لند، اجاره منزل مسکونی برای شهردار رشت با ودیعه حدود یک میلیارد تومان، حضور و فعالیت برخی از کارکنان شهرداری رشت در دفاتر فنی خصوصی اظهار کرد: قطع اشجار کهن‌سال بدون علت موجه توسط شهرداری رشت، نحوه انتخاب مشاورین توسط شهردار رشت از دیگر سؤالاتی است که توسط شهردار رشت در جلسه گذشته پاسخ داده شد اما اعضای شورا از پاسخ‌های وی قانع نشدند.

ارسال نامه توسط شهردار رشت به صحن شورا

احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: دقایقی پیش نامه‌ای از سوی شهردار رشت به شورا ارسال‌شده که توسط نائب رئیس شورا قرائت می‌شود.

امتناع شهردار رشت از حضور در جلسه استیضاح

فرهام زاهد نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قرائت نامه ارسال‌شده توسط شهردار رشت در جلسه صحن شورا اظهار کرد: ناصر حاج محمدی شهردار رشت طی این نامه اعلام کرد با توجه به اینکه در جلسه پیشین توضیحات کاملی پیرامون سؤالات مطرح‌شده در صحن شورای شهر رشت ارائه کردم بنابراین ضرورتی برای حضور مجدد در این جلسه مشاهده نمی‌شود و هر تصمیمی که اعضای شورا بگیرند تابع آن هستم.

پس از قرائت متن ارسالی از سوی شهردار رشت توسط نائب رئیس شورا، موضوع استیضاح شهردار رشت به رأی گذاشته شد و درنهایت با هشت رأی موافق ناصر حاج محمدی، شهردار رشت برکنار شد.

سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد

در این جلسه ناصر عطایی و علی مقصودی به‌عنوان سه گزینه شورانشینان به‌منظور تصدی سرپرستی شهرداری رشت مطرح شدند که از بین این دو نفر، ناصر عطایی با ۱۰ رأی موافق به‌عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه روز چهارشنبه هفته جاری به‌منظور بررسی گزینه‌های تصدی جایگاه شهردار رشت جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار می‌شود افزود: افراد بومی با داشتن کار اجرایی و توانمند موردنظر اعضای شورا برای تصدی جایگاه شهردار رشت هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول