اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تصویب اجرای 5 پروژه جدید در شورای شهر اراک توسط قرارگاه خاتم

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: قرارداد اجرای 5 پروژه بزرگ جدید شهری در اراک با قرارگاه خاتم الانبیا امضا شد.

تصویب اجرای 5 پروژه جدید در شورای شهر اراک توسط قرارگاه خاتم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سعید نادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای شورا سیاست‌ها در خصوص مدیریت شهری به گونه‌ای بود که بیشتر در خصوص بهبودبخشی به کیفیت زندگی و زیست شهری فعالیت کنیم.

وی افزود: زمانی که شورای شهر تشکیل شد با تعدادی از ابر پروژه‌های نیمه‌کاره روبرو شدیم که بیشترین بودجه شهر به آنها اختصاص می‌یافت.

سخنگوی شورای شهر اراک بیان کرد: تمرکز اصلی شورا بر تکمیل این پروژه‌ها قرار گرفت و تمام تلاشمان را کردیم تا این پروژه‌ها زودتر به اتمام برسد.

نادری اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تقاطع غیر هم‌سطح اراک پل شهید صیدی بود که به‌زودی به اتمام می‌رسد و در تاریخ 10 مهرماه سال جاری افتتاح می‌شود.

وی افزود: در کنار این پروژه‌ها موضوع بعدی بحث اصلاحات ساختاری در حوزه شهری بود که بیشتر در حوزه شفافیت تمرکز داشت که در فاز اول به دنبال آن بودیم تا ساختاری تعریف کنیم که همه قراردادها و اقدامات در اختیار شهروندان باشد و به همین منظور سامانه عیان راه‌اندازی شد.

سخنگوی شورای شهر اراک با بیان اینکه بهبود کیفیت زیست شهری از برنامه‌های مهم این شورا است تصریح کرد: یکی از شاخصه‌هایی که می‌شود به آن تأکید کنیم و بگوییم در آن پیشتاز هستیم تمیزی شهر اراک است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم شهرداری محقق شده است.

نادری با بیان اینکه یکی از مطالبات شهروندان اراکی بحث ایجاد پیاده راه بود اظهار کرد: پروژه پیاده‌راه‌سازی اراک از خیابان امیرکبیر شروع شده و در فازهای بعدی خیابان محسنی، خیابان حصار و میدان ارگ وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات آرامستان اراک و بازگشایی درب‌های ورودی با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا افزود: با شیوع کرونا و مشکلات پیش آمده مصوبه‌ای در خصوص بسته شدن درب‌های ورودی آرامستان در ستاد مبارزه با کرونا تصویب شد و به همین منظور شهرداری با صرف هزینه‌های نسبتاً زیاد این ورودی‌ها را مسدود کرد ولی در حال حاضر در ساعت خاصی این محدودیت برداشته شده است.

سخنگوی شورای شهر اراک با اشاره به برنامه‌های عمرانی شورا خاطرنشان کرد: اخیراً اجرای ۵ پروژه بزرگ در شورای شهر با اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که قرارداد آن با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد شده و به‌زودی اجرا خواهد شد.

نادری ادامه داد: این پروژه‌ها شامل میدان مقاومت، میدان امام خمینی تقاطع (ره)، تقاطع غیر همسطح کمربندی شمالی جاده فرودگاه، ادامه بلوار شهید آنجفی تا جاده فراهان، ادامه بلوار شهید آنجفی از آرامستان تا کمربندی شمالی است.

وی افزود: فاز دوم پروژه شهید کاوه نبیری دسترسی شهر صنعتی و کمربندی جنوبی نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول