اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ورزشکاران در استان‌ها حمایت شوند/ سمنان ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری تکواندو را ندارد

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه باید حمایت درستی از ورزشکاران در استان‌ها صورت گیرد تا شاهد رشد کیفی تکواندو باشیم، گفت: هنوز ظرفیت موردنیاز به منظور اسکان در استان سمنان برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری وجود ندارد.

ورزشکاران در استان‌ها حمایت شوند/ سمنان ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری تکواندو را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد پولادگر عصر امروز در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: تکواندو ورزش ملی کشور کره جنوبی است و مدیریت آن‌ها باعث شده تا این رشته در رویدادهای متعدد بدرخشد.

وی افزود: رشته تکواندو محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و با توجه به جذابیت‌های ذاتی این رشته پوشش رسانه‌ای داشته و مسابقات بانوان نیز از رسانه پخش خواهد شد و این امر یکی از محاسن این رشته برای گرایش بیشتر بانوان است.

رئیس فدراسیون تکواندو بیان کرد: رشته تکواندو کم‌هزینه است و در اقصی نقاط ایران و حتی روستاها نیز فعال و پویاست و علاقه‌مندان زیادی در این رشته فعالیت می‌کنند.

پولادگر ادامه داد: لیگ تکواندو در کشور ۲۷ سال قدمت دارد و تاکنون استان سمنان فقط در رشته پومسه حضور فعال داشته و با حمایت بیشتر این استان در بخش مردان و بانوان قابلیت حضور در بخش مبارزه تکواندو (کیوروگی) را نیز دارد.

وی گفت: با وجود اینکه استان سمنان دارای جمعیت ورزشکار به نسبت دیگر استان‌های کشور نیست؛ اما ازلحاظ کیفی شاهد رشد بسیار خوبی در این منطقه بوده‌ایم تا جایی که در گزارش عملکرد هیأت‌های سراسر کشور در سال ۹۷ که آخرین ارزیابی فدراسیون نیز محسوب می‌شود، سمنان رتبه سیزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه حضور غزل سلطانی، بازیکن تکواندوی استان سمنان در تیم ملی بزرگسالان‌ نشان از کیفیت تکواندوی استان دارد، اضافه کرد: اگر بتوانیم حمایت درستی از ورزشکارانمان در استان سمنان و دیگر استان‌های کشور داشته باشیم، می‌توانیم انتظار رشد کیفی خوبی را در ورزش آکادمیک تکواندو شاهد باشیم.

پولادگر عنوان کرد: توجه به استعدادها به‌خصوص در بخش بانوان و نونهالان که توقع کمتری نسبت به بخش مردان و بزرگسالان دارند، می‌تواند پشتوانه خوبی را برای تیم‌های ملی و تکواندوی کشورمان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در رشته تکواندو باید به رده‌های سنی پایه به‌خصوص در بخش مبارزه توجه جدی شود، تصریح کرد: استعدادهای بسیار خوبی در کشور وجود دارد که هیأت‌ها و باشگاه‌ها در سازندگی و معرفی آن‌ها نقشی حیاتی و اساسی دارند.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در سال‌های اخیر شاهد برگزاری چند هفته از لیگ برتر تکواندو در سمنان و شاهرود بوده‌ایم که بازخوردهای خوبی هم داشت؛ اما برای برگزاری مسابقات قهرمان کشوری هنوز آن پتانسیل موردنیاز به لحاظ اسکان در استان سمنان وجود ندارد؛ زیرا شرایط مسابقات ملی و قهرمان کشوری متفاوت از شرایط لیگ است و امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد استقرار چنین زیرساخت‌هایی در شهرستان‌های استان سمنان نیز باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول