اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امکانات گمرک انزلی و آستارا در حوزه کشاورزی تقویت شود

استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند ایجاد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی جهت افزایش صادرات و کسب ارزش‌افزوده کالاهای صادراتی هستیم، گفت: باید امکانات محدوده خدمات دو گمرک انزلی و آستارا به‌ویژه در حوزه کشاورزی تقویت شود.

امکانات گمرک انزلی و آستارا در حوزه کشاورزی تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان با اشاره به رشد ۴۵ درصدی ارزش صادرات استان طی شش ماه نخست سال جاری اظهار کرد: علیرغم شیوع کرونا و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی برای همه اقشار و فعالیت‌ها و نیز مشکلات ناشی از بازگشت نرخ ارز برای صادرکنندگان، شاهد رشد مطلوبی در ارزش صادرات استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی امسال گفت: با توجه به گذشت شش ماه از سال، ۴۴ درصد هدف‌گذاری مذکور محقق شده و شش درصد از برنامه عقب هستیم که لازم است در جهت نیل به این مهم گام‌های مؤثری برداشته شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت بازار اوراسیا به‌ویژه کشور روسیه بیش‌ازپیش بهره‌مند شد، تصریح کرد: گیلان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، معدنی و ساختمانی بسیار خوب عمل کرده اما لازم است نسبت به افزایش توان صادراتی، بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تکمیل پروژه‌هایی که به لحاظ زیرساختی در اولویت دولت هستند، تأکید کرد و افزود: دولت با جدیت، پیگیر تکمیل زیرساخت‌های صادراتی ازجمله تکمیل کریدور شمال - جنوب از طریق اتصال ریلی از رشت تا بندر کاسپین و آستاراست.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیز باید همگام با دولت به کیفی سازی محصولات، دانش‌بنیان کردن تولیدات، ایجاد فرصت‌های رقابتی، بهبود بازاریابی و معرفی محصولات مورد مصرف در بازارهای جهانی بپردازد، گفت: از سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار دارم برای تقویت و گسترش تولیدات محصولات کشاورزی صادرات محور و اجرای فعالیت‌هایی همچون درجه‌بندی و دسته‌بندی محصولات (سورتینگ) در جهت افزایش صادرات اقلام کشاورزی اقدام کند.

به گفته زارع، با توجه به ابلاغ بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۹ از سوی معاون اول رئیس جمهوری؛ انتظار داریم دبیرخانه کارگروه استانی، برنامه استان برای استفاده از مزیت‌های قانونی و منابع ریالی پیش‌بینی‌شده را با همکاری سایر دستگاه‌ها تدوین و در جلسه بعدی ارائه کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیازمند ایجاد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی جهت افزایش صادرات و کسب ارزش‌افزوده کالاهای صادراتی هستیم، افزود: باید امکانات محدوده خدمات دو گمرک انزلی و آستارا به‌ویژه در حوزه کشاورزی تقویت شود.

به گزارش فارس، در این جلسه گزارشی در خصوص وضعیت تجارت خارجی استان طی شش ماه اخیر (از ابتدای امسال تا امروز) از سوی ناظر گمرکات استان، گزارشی از آخرین وضعیت صادرات محصولات کشاورزی از سوی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، گزارشی از آخرین وضعیت احداث پایانه محصولات کشاورزی از سوی رئیس سازمان صمت و نیز گزارشی از آخرین وضعیت مراودات تجاری استان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط رئیس اتاق بازرگانی گیلان ارائه شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول