اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دانشگاە آزاد ظرفیت‌های اقلیم کردستان عراق را مورد توجە قرار دهد

استاندار کردستان گفت: دانشگاه آزاد با جذب دانشجو از ظرفیت‌های اقلیم کردستان عراق استفاده کند.

دانشگاە آزاد ظرفیت‌های اقلیم کردستان عراق را مورد توجە قرار دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا صبح امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سنندج با بیان اینکه همجواری استان با کردستان عراق ظرفیتی بزرگ به شمار می‌رود، اظهار داشت: دانشگاه آزاد در استان و خصوصا در شهرهای مرزی می‌تواند با جذب دانشجو از اقلیم از این امکان بهره ببرد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت‌های مطلوبی که در اختیار دارد می‌تواند به این حوزه ورود کند.

مرادنیا در ادامه به نقش مهم دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت نیروی متخصص برای کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت؛ استان کردستان، یک استان توانمند و دارای ظرفیت در کشاورزی است و این دانشگاه باید بسیار جدی‌تر نسبت به تربیت نیروی متخصص در حوزه کشاورزی اقدام کند.

اشتغال جوانان در سرلوحه کار دانشگاه آزاد اسلامی است
محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی 
 نیز در این دیدار اظهار داشت: در رویکرد جدید، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر توجه جدی به موضوعات فرهنگی، اصل مهارت آموزی را در دستور کار قرار داده و مهارت آموزی را با معیار کار آمادگی ارزیابی می‌کند.
وی افزود: سرای نوآوری دانشگاه که با هماهنگی و تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده، به عنوان بستر فناوری و نوآوری، موضوعات مربوط به مهارت و اشتغال جوانان را دنبال می‌کند.
وی به ارتباط مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی با بخش‌های دولتی اشاره کرد و افزود: معتقدیم که جهت‌گیری جدید دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق استانداری‌ها و تعامل و همکاری با مسوولان ارشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان‌ها آغاز شود.  
وی تاکید کرد:  در این راستا در ابتدای هر سفر استانی با استانداران دیدار و گفت‌وگو صوت می‌گیرد تا برنامه‌ریزی دانشگاه براساس نقشه راه و سند آمایش هر استان تدوین و اجرایی شود.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد که در بستر سند آمایش استان به‌ عنوان بازوی علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار نهادها و مسوولان دولتی قرار گرفته و زیرساخت‌های خود را برای توسعه استان به کار گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در متن موضوعات و چالش‌های استان در کنار مسوولان حضور دارد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همه تلاش خود را برای افزایش بهره‌وری و اشتغال جوانان به کار خواهد گرفت.
طهرانچی به طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای تحول در حوزه کشاورزی که گام نخست آن از اصفهان آغاز شد اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه در راستای طرح تحول کشاورزی این است که دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان را نیز به عنوان یکی از محورهای توسعه به بحث کشاورزی وارد کند.
وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد دانشکده‌ها با محوریت موضوعات آمایشی هر استان، اظهار داشت: در این راستا مقرر شده دانشکده ای با محوریت کشاورزی و امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ایجاد شود.
طهرانچی‌ اضافه کرد: ایجاد دانشکده با محوریت کشاورزی و گردشگری علمی از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد دانشکده با محوریت موضوعات گردشگری را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای استان کردستان عنوان کرد و افزود: مجاورت این استان در کنار اقلیم کردستان عراق یکی دیگر از پتانسیل‌های این استان است که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گردشگری علمی و دیپلماسی علمی را مورد توجه قرار داده است.
وی اظهار داشت: در این راستا طرحی مدنظر است که براساس آن با جذب دانشجو از اقلیم کردستان، علاوه بر ارایه آموزش به ارتباط فرهنگی نیز توجه شود.  
طهرانچی در این طرح دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به عنوان میهمان چند ترم را در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرانند تا از این طریق با فرهنگ کشور ما آشنا شوند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق برنامه‌های خود در استان کردستان نیازمند حمایت‌های استانداری و دیگر بخش‌های استان است، گفت: در این زمینه همه توان علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را که یک توان شبکه‌ای و منسجم است، به کار گرفته می شود.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول