اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

علل موفقیت پابرهنه‌های پارس جنوبی در فوتبال ساحلی

مدیریت خوب طی سالهای اخیر از موفقیت اصلی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی بوشهر بوده است که در موفقیت تیم های ملی ما نیز این امر دخیل بوده است.

علل موفقیت پابرهنه‌های  پارس جنوبی در فوتبال ساحلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا زائری: تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی بوشهر در لیگ برتر این فصل هم خود را به‌ عنوان مدعی درجه ‌یک معرفی کرد تا ثابت کند که پتانسیل پابرهنه‌های بوشهری بالاست و همیشه حرف‌های برای گفتن دارند.

شاید قبل از شروع لیگ وقتی محمد میهن‌دوست به‌عنوان سرمربی معرفی شد و در کنار خود ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوانانی که محصول آکادمی این باشگاه بودند کمتر کسی فکر می‌کرد پارس جنوبی مدعی قهرمانی باشد و خیلی‌ها عمر پابرهنه‌های بوشهری را در فوتبال ساحلی تمام‌ شده می‌دانستند و ادعا داشتند قهرمانی ادوار گذشته با ستاره‌های همچون محمد احمدزاده، پیمان حسینی، حمید بهزاد پور، فرید بلوک باشی و... بوده است.

شاگردان میهن‌دوست وقتی در مرحله اول با اقتدار تمام و کسب امتیازات کامل وارد مرحله دوم شدند تمام پیش‌بینی‌ها و اظهارات قبل فصل اشتباه از آب درآمد تا همه به توانمندی‌های فوتبالیست‌های ساحلی بوشهر ایمان بیش از بیش داشته و آن‌ها را تحسین کنند.

پارسی‌ها حالا با کسب سه برد دیگر در مرحله دوم خود را در جمع چهار تیم برتر لیگ می‌بینند و می‌بایست نبردی سنگین با مدعیان قهرمانی داشته باشند و ادعای که دور از دسترس نیست و می‌توان گفت باید شنل قهرمانی بنام پارس جنوبی بوشهر دوخت.

امروز نتیجه برنامه‌ریزی اصولی و سرمایه‌گذاری روی فوتبال پایه را می‌بینیم

اکبر فرید که از همان ابتدای تشکیل تیم فوتبال ساحلی با عنوان سرپرستی این تیم را مدیریت می‌کرد رمز موفقیت امروز تیمش را مدیریت در برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری روی آکادمی باشگاه پارس جنوبی می‌داند و در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: ابتدا پارس جنوبی پس ‌از اینکه سال ۹۵ قهرمان شد مدیریت باشگاه و کادر فنی با یک برنامه‌ریزی در خصوص استعدادیابی و راه اندازه رده‌های سنی جوانان و امید به فکر پشتوانه سازی برای تیم بزرگسالان شدند و قرار شد طی یک برنامه سه‌ساله علاوه برقرار گرفتن در کورس قهرمانی از رده سنی امید هم استفاده کنیم.

 وی صحبت هاش را این‌طور ادامه می‌دهد: با برنامه‌ریزی در بحث استعدادیابی با حضور کادر فنی بزرگ‌سالان و حضور جواد قادریان یکی از استعدادیابی‌های که در رشته فوتبال پایه زحماتی زیادی هم کشیده شروع کردیم خدا را شکر طی سه سال باکار شبانه‌روزی  جوانان و امیدهای ما سه قهرمانی پی‌درپی را در ایران کسب کردند و در حال حاضر نظر زاده، شاهمرادی و دریایی محصول همان زحمات باشگاه هستند که در تیم بزرگ‌سالان می‌درخشند.

هر تیمی آرزوی داشتن بازیکنان بزرگ را دارد

فرید با تأکید بر اینکه مه تیم‌ها آرزوی داشتن بازیکنان بزرگ را در تیم خوددارند اضافه کرد: ما در ادوار گذشته با ستاره‌های فوتبال ساحلی ایران همچون پیمان حسینی، امیرحسین اکبری، محمد مرادی، فرید بلوک باشی، محمد احمدزاده، حمید بهزاد پور و حسن عبداللهی قهرمانی‌ها و افتخارات زیادی کسب کردیم.

وی افزود: در حال حاضر با به ثمر نشستن محصولات آکادمی باشگاه آن بازیکنان بزرگ را کنار گذاشتیم و به خاطر سال‌ها زحماتی که کشیدن و از آن‌ها تشکر کردیم ولی این برنامه ما بود که الان بتوانیم از نیروهای بومی استفاده کنیم و این ‌یک دستاورد بزرگ باشگاه پارس جنوبی است و ای‌کاش این برنامه‌ریزی‌ها در فوتبال چمنی هم انجام می‌شد تا شاهد به هدر رفتن سرمایه و هزینه‌های استان نبودیم.

زیرساخت و مدیریت خوب از دلایل موفقیت پارس جنوبی است

محمد میهن‌دوست گرچه در سال‌های خیر کنار پابرهنه‌های بوشهری زحمات زیادی در موفقیت این تیم کشید ولی در اولین سال حضورش به‌عنوان سرمربی ثابت کرد در این سال‌ها شناخت خوبی از تیم و بازیکنان چه به لحاظ روحی روانی وفنی پیدا کرده است و در خصوص موفقیت تیمش عنوان کرد: زیرساخت‌های مهم، مدیریت خوب و یکسان عاملی شد تا ما یک تیم موفق داشته باشیم گرچه این مهم در سه سال اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی کمتر، بهتر بود ولی در بحث این دو فاکتور موفق ما یک گام از سایر تیم‌ها جلوتر هستیم.

میهن‌دوست از تأثیرگذاری باشگاه پارس جنوبی در موفقیت فوتبال ساحلی کشور هم می‌گوید: فوتبال ساحلی کشور مدیون باشگاه‌های همچون پارس جنوبی بوشهر و گلساپوش یزد است چون این دو باشگاه به‌خوبی فوتبال کشور را حمایت می‌کنند و به طبع ضعیف و قوی بودن این دو بر بدنه تیم ملی تأثیر خواهد گذاشت و نتایج خوب تیم ملی برگرفته از حمایت‌های باشگاه پارس جنوبی است.

جمعیت آماری مشکل اساسی ما در ورزش‌های ساحلی است

وی در موضوع مشکلات و کمبودهای ورزش‌های ساحلی استان میهن‌دوست گفت: استان بوشهر با 625 کیلومتر مرز آبی و باقابلیت‌های خوب جغرافیایی می‌بایست به بهترین شکل ممکن از این نعمت‌های خدادادی استفاده کند و این در ورزش‌های آبی دخیل است.

میهن‌دوست در ادامه اضافه کرد: در طرح آمایش ورزش استان، توسعه ورزش‌های ساحلی همچون والیبال، فوتبال و ورزش‌های نوین ساحلی در دستور کار است که این بر می‌گردد به ساختار مناسبی که استان در این زمینه دارد. ولی عمده مشکل ما در این زمینه نداشتن جمعیت آماری مناسب که باید در جذب ورزشکار خوب عمل کند ولی متأسفانه در این زمینه در این رشته‌های که ذکر شد ضعیف هستیم.

استان بوشهر پتانسیل بالایی در ورزش‌های ساحلی دارد

محمد میهن‌دوست از قابلیت‌های بالای استان هم‌چنین گفت: بوشهر پتانسیل این را دارد که حتی لیگ فوتبال ساحلی هم داشته باشد. ما 10 شهر ساحلی و بندری داریم که از این جمع فقط دو شهر بوشهر و گناوه فوتبال ساحلی دارند و مابقی در عرصه قدمی برنداشته‌اند.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی درباره هزینه‌ها در راه اندازی ورزش‌های ساحلی هم تأکید کرد: ساخت زیرساخت‌ها در ورزش‌های ساحلی انچنان هزینه‌بر نیست چون ما اقلیم و شرایط جغرافیایی آن راداریم و در اکثر شهرهای بندری کشور زمین ساحلی وجود دارد و امیدواریم با پیشرفت ورزش‌های ساحلی شاهد حضور آن‌ها در المپیک هم باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول