اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

روند افزایشی کرونا در آدربایجان‌غربی/ مردم و مسوولان نسبت به این بیماری کم‌توجه شده‌اند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کرونا در استان روند افزایش پیدا کرده، مردم و مسوولان نسبت به این بیماری کم توجه شده‌اند و باید هر چه بیشتر موارد بهداشتی را رعایت کنند.

روند افزایشی کرونا در آدربایجان‌غربی/ مردم و مسوولان نسبت به این بیماری کم‌توجه شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد مهدی شهریاری در شصت و ششمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در آذربایجان عربی اظهار داشت:  کرونا در آذربایجان غربی روند افزایشی به خود گرفته است و اید مردم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی بر لزوم نصب تجهیزات بهداشتی در مدارس تاکید کرد و افزود: فرمانداران بر نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات، بانک ها و مراکز تجاری نظارت جدی داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان روند افزایشی ملایمی به خود گرفته است، گفت: اگر چه این روند در کل کشور مشهود است اما در صورتی که مراقبت و نظارت لازم انجام نگیرید شاهد سیر صعودی بیماری و ایجاد مشکل در بیمارستانها خواهیم بود.

شهریاری با قدردانی از تلاش کادر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، روسای شبکه بهداشت، پزشکان و پرستاران و نیروهای خدماتی بیمارستانی از اهتمام نماینده ولی‌فقیه، مدیرکل تبلیغات اسلامی و روحانیون و هیات های مذهبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دهه اول ماه محرم تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود به جهت پیشگیری از روند صعودی بیماری کرونا عزاداری‌های دهه آخر ماه صفر با دستورالعمل‌های جدی بهداشتی و طبق مصوبات ستاد ملی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم و برخی مسئولین دچار یک بی تفاوتی اندک نسبت به بیماری کرونا شده‌اند، افزود: جریان سخت و ادامه‌دار این بیماری نباید باعث شود تا مردم و مسئولین نسبت به آن دچار بی‌تفاوتی و عادی انگاری شوند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پرهیز از برگزاری و حضور در تجمعات و مهمانی‌ها و نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

شهریاری با اشاره به بازگشایی مدارس، تصریح کرد: کمیته تجهیز مدارس به ملزومات بهداشتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع نواقصات و تامین نیازهای بهداشتی مدارس اقدام کند.

وی تداوم طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال را خواستار شد و گفت: این طرح ارزشمند در صورت گسترش می‌تواند نتایج موثری در کاهش ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول