اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| نگرانی 78 درصد آمریکایی‌ها از تعجیل در روند تایید واکسن کرونا

نظرسنجی جدیدی که مرکز تحقیقات «پیو» انجام داده نشان داد، 78 درصد آمریکایی ‌ها نگران هستند که روند تایید واکسن کرونا آنقدر سریع پیش برود که ایمنی و اثربخشی آن زیر سوال باشد.

نظرسنجی| نگرانی 78 درصد آمریکایی‌ها از تعجیل در روند تایید واکسن کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در یک نظرسنجی جدید انجام شده، حدود نیمی از آمریکایی‌ها گفتند در صورتی که واکسن کرونا امروز آماده بود، تمایلی به زدن آن نداشتند.

در نظرسنجی مرکز تحقیقات «پیو»، ۴۹ رصد شرکت‌کنندگان گفتند در صورتی که واکسن کرونا امروز آماده بود، قطعاً یا احتمالاً از آن استفاده نمی‌کردند. در حالی که ۵۱ درصد درباره واکسینه شدن نظری مثبت داشتند.

۴۹ درصدی که تمایلی به استفاده از واکسن نداشتند، دلیل آن را نگرانی درباره عوارض جانبی واکسن اعلام کردند. این نشان می‌دهد اعتماد مردم آمریکا به واکسن دچار کاهش شدید شده، زیرا در نظرسنجی ماه مه پیو، ۷۲ درصد آمریکایی‌ها گفتند که اگر واکسن آماده بود، حاضر بودند واکسینه شوند.

تنها ۲۱ درصد در نظرسنجی اخیر گفتند که قطعاً از واکسن استفاده خواهند کرد. در این نظرسنجی همچنین ۷۸ درصد آمریکایی‌‌ها گفتند که نگرانند روند تایید واکسن‌هایی که در حال حاضر در آمریکا بر روی آن‌ها کار می‌شود، بسیار سریع پیش رود و قبل از اطمینان از ایمنی و اثربخشی آن‌ها، مورد تایید قرار بگیرند. در مقابل تنها ۲۰ درصد گفتند که بیشتر نگران این هستند که روند تایید واکسن بسیار کند انجام گیرد. 

اصرار رئیس‌جمهور آمریکا برای عرضه سریع‌تر واکسن کرونا قبل از انتخابات، موجی از نگرانی و انتقادات کارشناسان بهداشت و مقام‌های ارشد حزب دموکرات را به همراه داشته است.

وی روز چهارشنبه مدعی شد که آمریکا بزودی واکسن کرونا را در اختیار خواهد داشت. ترامپ در مصاحبه‌ با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» در این خصوص گفت: «اگر حقیقت را بخواهید، شاید سال‌ها طول می‌کشید تا دولت پیشین به دلیل سازمان غذا و دارو و گرفتن تمام تأییدیه‌ها، یک واکسن را ارائه کند. [اما] ما چند هفته دیگر، می‌دانید سه چهار هفته دیگر به آن دست خواهیم یافت.» 

این در حالی است که «فرانسیس کولینز»، مدیر مؤسسه ملی بهداشت آمریکا هفته گذشته گفت پیش‌بینی اینکه آمریکا تا سوم نوامبر، یعنی زمان بر‌گزاری انتخابات آمریکا به واکسن کرونا دست یابد غیر ممکن است، اما وی ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده می‌شود. 

در حال حاضر آمریکا در حال آزمایش شش واکسن ضد کروناست که سه عدد از آنها به مرحله سوم آزمایش عمومی رسیده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول