اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آشکار سازی روابط برخی حکام عربی دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونستی است

امام جمعه سلطانیه گفت: آشکارسازی روابط از سوی حکام بحرین و امارات دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در حال نابودی و خیانت به آرمان اسلام و فلسطین است.

آشکار سازی روابط برخی حکام عربی دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونستی  است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام عمران حسینی نسب امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه و محرمات الهی و با اشاره به حلول ماه صفر و نحس دانستن این ماه اظهار کرد: یکی از مشکلات ما برداشت اشتباه از دین و احکام آن است و نباید در سعد و نحس بودن ایام افراط شود، بلکه این کار بیشتر برای توجه به خدا و استمداد از اوست و به معنای تعطیلی کسب و کار نیست.

وی با انتقاد از وضعیت افسار گسسته بازار و گرانی‌های بی‌منطق، معیشت را دغدغه اصلی و روزمره مردم دانست و با بیان اینکه گرانی‌ها از یک طرف و شرایط کرونایی از طرف دیگر، سفره‌های مردم را کوچک و بر جمعیت بیکاران و کم کاران افزوده و عده‌ای هم با دلال بازی و جولان در فضای بی در و پیکر مجازی و ایجاد نوسان در قیمت کالاهای اساسی، ارز، سکه، مسکن و خودرو با روح و روان مردم بازی می‌کنند، تصریح کرد: سران سه قوه و ستاد فرماندهی اقتصادی فعال شوند و دولت نیز جدی‌تر وارد شود و برای حل مشکلات مردم چاره اساسی کنند.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به دلایل گرانی‌ها و کمبودها اشاره کرد و با بیان اینکه کم تدبیری و تقصیرات مسؤولان یک دلیل بر گرانی‌ها است که فقط شعار می‌دهند و با بیان اینکه دولت می‌گوید اعتراف می‌کنیم قیمت موادغدایی در بازار غیرمنصافانه است ما هم قبول داریم ولی چرا جلویش را نمی‌گیرید؟ تصریح کرد: علاوه بر کم تدبیری و ضعف مدیریتی، شرایط کرونایی و تحریم و جنگ معیشتی هم از دیگر عوامل گرانی‌ها است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دشمنان با فشار حداکثری تلاش می‌کنند مردم را ناراضی کنند و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد اما همه کمبودها و گرانی‌ها به خاطر تحریم نیست با طرح این سوال که گرانی مرغ، تخم مرغ، میوه چه ربطی به تحریم دارد، تاکید کرد: عدم ثبات قیمت‌ها، روزانه و لحظه‌ای شدن قیمت‌ها نشانه ضعف مدیریتی و عدم نظارت جدی و سوءاستفاده عده‌ای سودجو از شرایط بازار است.

وی به نقش مردم در کنترل بازار هم اشاره کرد و افزود: مصرف نادرست و هزینه‌های بی‌رویه و خرید کالاهایی که نیاز نیست نیز از دیگر عوامل بی‌ثباتی بازار و گرانی‌ها است.

حسینی‌نسب در ادامه با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای مقاومت و سردار شهید سلیمانی و شهدای سلامت گفت: دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، آرمان خواهی و ایستادگی و مقاومت است.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر حضور مردم در برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: ایران قوی ثمره ایستادگی و دفاع هشت ساله ملت ایران است.

وی با محکومیت آشکارسازی روابط برخی حکام عربی با رژیم صهیونیستی، فلسطین را پاره اسلام و مسلمانان و قدس را قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر و نماد تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد: آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی حکام بحرین و امارات دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در حال نابودی و خیانت به آرمان اسلام و فلسطین است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه برخی کشورهای به ظاهر مسلمان با رژیم صهیونیستی روابط داشته و دارند و آشکار کردن آن در شرایط فعلی برای رأى آوردن ترامپ در انتخابات است و در واقع حکام بحرین و امارات خود را قربانی ترامپ می‌کنند تا منافعشان تامین شود، ادامه داد: گرگ، گرگ است و هر گرگی در آمریکا رأی بیاورد هیچ نفعی برای کشورهای مسلمان و مستقل ندارد همانطور که تاکنون نداشته است.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول