اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) باید کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشد

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: بارگاه نورانی حضرت ثامن‎الحجج(ع) بایستی کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشد و از همین رو برای ترویج و تعالی فرهنگ و سیره رضوی اقدامات مطالعاتی در دستور کار قرارگرفته است.

بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) باید کانون توسعه معنویت در سطح جهان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، محمدمهدی برادران در جلسه هماهنگی برنامه‌های تلویزیونی ویژه اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر که شب گذشته با مدیران شبکه‌های مختلف سیما در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی داشت، عنوان کرد: ما باید در عرصه بین‌المللی و همچنین برای شیفتگان و ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) که این روزها از زیارت حضوری محروم‌اند حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: شخصیت حضرت امام رضا(ع) سرشار از ابعاد مختلفی است که متأسفانه کمتر به آن‌ها پرداخته‌شده و ما هنوز نسبت به سیره و رفتار این امام همام اطلاعات درستی نداریم و شناخت پیدا نکردیم؛ رسانه در این عرصه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: 7 هزار خادم به‌صورت تشرفی و افتخاری، 75 هزار خادمیار در مشهد، 120 هزار خادمیار در استان‌های مختلف کشور و درمجموع 200 هزار نفر در آستان ملک پاسبان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) مشغول خدمت‌رسانی هستند.

برادران خاطرنشان کرد: خادمیاران در عرصه‌های مختلف ازجمله بهداشت و سلامت، تعمیرات، رسانه و... در حال خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) هستند اما متأسفانه در حوزه رسانه به ساماندهی خاصی نرسیده‌ایم.

وی اولویت نخست مجموعه آستان قدس رضوی را خدمت‌رسانی به زائران برشمرد و گفت: از هر اقدامی که موجب کند شدن این خدمت‌رسانی می‌شود باید اجتناب کرد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: برخی از مراسم‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود قابلیت رسانه‌ای شدن دارند و باید از پخش ترکیبی و استودیویی این مراسم اجتناب کنیم.

وی ضمن درخواست هماهنگی حداکثری حوزه‌های مختلف با رسانه، گفت: برگزاری نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، هم‌زمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، گامی در راستای توسعه وقف و نذر رسانه‌ای است و این جشنواره می‌تواند در تولید آثار فاخر در قالب‌های مختلف کمک کند.

برادران بابیان اینکه ما در حوزه تمدن سازی، ظهور، گام دوم انقلاب و... برنامه داریم، گفت: درصورتی‌که فرصت‌هایی در بستر رسانه فراهم شود ما نیز آماده همکاری با سایر رسانه‌ها هستیم.
وی در ادامه به اقدامات آستان قدس رضوی در ایام کرونایی در حرم اشاره کرد و گفت: در این ایام 10 میلیون ماسک بین زائران و مجاوران توزیع شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی همچنین 500 اقدام جزئی و کلی در ایام تعطیلی روضه منوره را از دیگر اقدامات این مجموعه برشمرد و افزود: در ایام تعطیلی حرم ما به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت‌هایی همچون استحکام ضریح، رنگ کردن اماکن متبرکه، نوسازی سنگ‌فرش‌ها در بخش‌های فرسوده، نور و.... بودیم که این اقدامات مهم برای مردم دلداده حضرت جذاب است و  قابلیت مستندسازی دارد.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول