اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

حاشیه نشینی پل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است

رئیس کل دادگستری استان ایلام، گفت: حاشیه نشینی پل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است لذا باید به صورت جدی به آن توجه شود.

حاشیه نشینی پل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، گفت: اگر در بحث پیشگیری خوب عمل کنیم این یک سرمایه گذاری است و ضرورتی به الزام و استفاده از قوه قهریه نیست و لازمه آن این است که همه نهادها و سازمان‌ها به وظایف و تکالیفی که برای آنان ترسیم شده عمل کنند.

وی افزود: امروزه توان دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی باید معطوف به موضوعات بسیار مهم در حوزه امنیت و استقرار نظم در جامعه باشد و سازمان‌ها اجرایی و نهادهای دولتی باید تلاش کنند با اقدامات پیشگیرانه این فشاری که بر نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی است را تعدیل کنند.

  رئیس کل دادگستری استان استان ایلام، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دستگاه قضایی، اجرای طرح کاداستر که یک وظیفه و تکلیف همگانی برای همه نهادها، دستگاه‌های دولتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است؛ این طرح با هدف حل مشکلات مربوط به تثبیت مالکیت اموال دولتی صورت گرفته که این خود یک اقدام پیشگیرانه است و با این کار از طرح دعاوی متعدد علیه دولت و سازمان‌های دولتی و مخصوصا منابع طبیعی جلوگیری خواهد شد.

دهقانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی به مرکزیت سازمان بازرسی تشکیل شد که اقدامات این کارگروه در جهت اجرایی شدن کامل طرح کاداستر و تثبیت مالکیت اموال دولتی است.

وی با مرتبط دانستن طرح کاداستر و موضوع حاشیه نشینی، افزود: حاشیه نشینی یک آسیب اجتماعی در سطح کشور و مخصوصا در شهرهای بزرگ است که زمینه ایجاد آسیب‌های دیگر را فراهم می‌کند و مجرمین و افرادی که می‌خواهند کمتر تحت نظارت قرار گیرند، مناطق حاشیه را برای فعالیت خود انتخاب می‌کنند.

دهقانی همچنین خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی پل ارتباطی برای انتقال آسیب به مرکز شهر است لذا باید به صورت جدی به آن توجه شود و با کسانی که اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی در اراضی ملی در حومه شهر می‌کنند به شدت برخورد شود.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول