اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شاهرود؛ نیازمند ۲ مکان آموزشی جدید برای دانش‌آموزان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: در سال تحصیلی جدید ۶۰۰ دانش‌آموز به تعداد محصلان این شهرستان اضافه شد و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعداد دانش‌آموزان نیازمند دو مکان آموزشی جدید هستیم.

شاهرود؛ نیازمند ۲ مکان آموزشی جدید برای دانش‌آموزان

سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان با گروه‌بندی در مدارس به‌صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید ۶۰۰ دانش‌آموز به تعداد محصلان شهرستان شاهرود اضافه شد و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و این حجم دانش‌آموز نیازمند دو مکان آموزشی جدید هستیم که البته نداریم و مدارس ما متراکم‌تر شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با تأکید بر تقویت آموزش حضوری در راستای کمک به رفع معضلات اجتماعی گفت: آسیب نرفتن به مدرسه بسیار زیاد و توجه به آن مهم است و آموزش و پرورش سعی بر حضور دانش‌آموزان دارد.

موسوی با بیان اینکه هفت تیم تخصصی شامل کارشناسان پرورشی و مراقبان سلامت تمام ۲۳۹ مدرسه شهرستان شاهرود را ازنظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازرسی کرده و جمع‌بندی شده و در کل وضعیت مدارس مناسب است، افزود: این بازرسی‌ها ادامه دارد تا خانواده‌ها نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در این مدت بسته‌های مختلف آموزشی توسط معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش آماده شده است، گفت: تلویزیون هم برنامه آموزشی در نظر گرفته و شبکه شاد هم برنامه مشخص برای استفاده دانش‌آموزان دارد و شبکه‌ای امن و قابل مدیریت برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۱۶ نفر در شبکه شاد وارد شده‌اند، افزود: این اطلاعات با توجه به سامانه دانش‌آموزی سناد به‌روزرسانی می‌شود و ۵۷۰ هزار معلم هم در شبکه شاد وارد شده‌اند و ۳۰ کانال محتوایی در این شبکه با نظارت مستقیم وزارت آموزش و پرورش به ارائه محتوا می‌پردازند.

موسوی قابلیت‌های شبکه شاد را به‌روزرسانی اسامی مدارس و استفاده رایگان اینترنت برای معلمان و دانش‌آموزان در این شبکه و سراسری بودن آن و ارتباط دانش‌آموزان با معلمان و ارتباط زنده در این شبکه و فشرده‌سازی حجم محتواها و حضور و غیاب دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: ما آمادگی داریم محتوای تولیدی دستگاه‌های اجرایی را در این شبکه برای استفاده دانش‌آموزان و معلمان در موضوعات مختلف بارگذاری کنیم.

وی با اشاره به آخرین نظرسنجی از دانش‌آموزان و والدین در هفته گذشته در مورد شبکه شاد با نظرسنجی از ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد: ۸۴ درصد در این نظرسنجی بر استفاده از شبکه شاد تأکید کردند که نسبت به نظرسنجی‌هایی قبلی استفاده از این شبکه بسیار بالا رفته و اعتماد عمومی در این راستا خوب است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول