اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«لوک‌اویل» استخراج گاز در ازبکستان را از سر گرفت

شرکت «لوک‌اویل» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت روسیه، استخراج گاز در میدان «خسار» در ازبکستان را از سر گرفت.

«لوک‌اویل» استخراج گاز در ازبکستان را از سر گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت «لوک‌اویل» یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی روسیه، استخراج گاز در میدان «خسار» در ازبکستان را از سر گرفت.

کاهش تقاضا و افت بعدی نرخ‌ها برای گاز در بازارهای بین‌المللی در اوایل امسال و همچنین تعطیلی کارخانجات تولیدی در پی شیوع پاندمی کرونا منجر به کاهش مصرف گاز در جهان و کاهش حجم صادرات گاز طبیعی ازبکستان شده است.

این دو مسئله، در فروش گاز استخراج شده در چارچوب دو قرارداد در تقسیم فرآورده‌ها که بین ازبکستان و شرکت لوک‌اویل امضا شده بود، تاثیر گذاشت و در این ارتباط مقدار استخراج در میدان «خاوزاک- شادی، کاندیم و خسار» به طور متوسط دو برابر کاهش یافت.

با توجه به قطع صادرات تصمیم گرفته  شد گاز استخراج شرکت «لوک اویل ازبکستان اپرایتینگ» به مقدار 5 میلیارد متر مکعب در بازار محلی به فروش برود. همچنین در پی کاهش تقاضا در چین در پی شیوع پاندمی شرکت لوک‌اویل  استخراج گاز در میدان خسار را به طور کامل متوقف کرد.

به طور کلی استخراج گاز در ازبکستان توسط شرکت لوک‌اویل تا 20 درصد ظرفیت طرح کاهش پیدا کرد.

در این میان، در زمان تعطیلی استخراج در میدان خسار کارهای تعمیری انجام شد. امروز اقدامات فنی به پایان رسیده و استخراج گاز طبیعی از میدان خسار از سرگرفته است. استخراج گاز طبیعی به میزان 5 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب در سال انجام می‌گیرد.  

ازبکستان از لحاظ استخراج گاز طبیعی مقام دوم‌ را در بین کشورهای مشترک‌المنافع (همسود) دارد و یکی از 10 کشور استخراج کننده گاز طبیعی در جهان است.

این جمهوری آسیای مرکزی سالانه 61 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید و بخشی از آن‌ را به چین و روسیه صادر می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول