اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تعویض پلاسمای خون استاندارد با قابلیت انجام از طریق عروق محیطی برای نخستین بار در جنوب کشور

برای نخستین بار در جنوب کشور و به همت یکی از خیرین عرصه سلامت، دستگاه تعویض پلاسمای خون(پلاسما فرز) در آی سی یوی فوق تخصصی اورژانس مرکز آموزشی درمانی نمازی راه اندازی و برای اولین بیمار در این بخش از طریق عروق محیطی انجام شد.

تعویض پلاسمای خون استاندارد با قابلیت انجام از طریق عروق محیطی برای نخستین بار در جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی نمازی، منصور مسجدی، دانشیار گروه بیهوشی و فلوشیپ مراقبت‌های ویژه با اعلام این خبر اظهار داشت: در روش رایج، برای بیماران نیازمند به پلاسما فرز باید پس از کارگزاری کاتتر در سیاهرگ‌های مرکزی ناحیه گردن یا کشاله ران، پلاسما فرز انجام شود که عوارض شناخته شده‌ای از جمله خونریزی، عفونت، پارگی عروق و آسیب به ریه و اعصاب و ایجاد لخته را به همراه دارد؛ همچنین روش مرسوم برای بیمار بسیار استرس زا و ناخوشایند بوده و محدودیت‌های حرکتی، استرس‌های روحی و درد ناحیه کاتتر، در طی چند روز درمان ایجاد می‌کند. 

 به همت خیر عرصه سلامت، مریم پورصادق فرد، متخصص نورورلوژِی و فلوشیپ ام اس و بنیاد خیریه نمازی، با اهدا دستگاه جدید که قبلا در جنوب کشور موجود نبود، پلاسمافرزیس با سهولت بیشتر و عوارض کمتر برای بیماران نیازمند، انجام می‌شود.

همچنین آرزو قمری، سرپرستار آی سی یو اورژانس از رضایتمندی بسیار خوب بیمار در طی دوره انجام پلاسمافرزیس خبر داد و افزود: به دنبال خرید دستگاه با وجود همه گیری کرونا، فاطمه سجاد دوست، پرسنل کوشا و فداکار واحد پلاسما فرز بیمارستان نمازی، دوره یک هفته ای آموزشی مربوطه را در تهران گذراند و با احاطه کامل، دستگاه را راه اندازی و مورد بهره برداری قرار داد.

در پایان ، عباس رحیمی جابری، مدیر گروه نورولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اختصاص فضایی برای استقرار این دستگاه در بخش نورولوژی افزود: امیدواریم با نیت خیر نیک اندیشان سلامت و راه اندازی این دستگاه شاهد کاهش زمان بستری و ایمنی در بیماران باشیم.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول