اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس ارتش در کردستان اعلام شد/لشکر 28 پیاده کردستان در اوج آمادگی دفاعی است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 گفت: امروز به حول قوه الهی با تدبیر فرمانده کل قوا لشکر 28 کردستان در اوج آمادگی رزمی است و یگان‌های این لشکر به انواع تاکتیک‌های جدید دشمن آشنا هستند و توان هر نوع مقابله‌ای با هجمه‌های دشمنان را دارند.

ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس ارتش در کردستان اعلام شد/لشکر 28 پیاده کردستان در اوج آمادگی دفاعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر حمیدرضا رحمت‌پور در نشست خبری ویژه هفته دفاع مقدس با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج، با گرامیداشت 40 سالگی دفاع مقدس اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی یکی از یگان‌های پا در رکاب در طول عمر انقلاب اسلامی بوده است.

وی به دوران جنگ تحمیلی گریزی زد و خاطرنشان کرد: دشمن از چند ناحیه به کشور ما حمله کرد در حالی که در آن زمان نیروهای مسلح ما هنوز سازماندهی کامل را نداشتند.

وی اظهار کرد: فرماندهان ارتش در طول 8 سال دفاع مقدس نقش مهمی در دفاع از کشور داشتند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

رحمت‌پور با بیان اینکه ارتش ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی فرمانده‌هایی را تقدیم انقلاب کرده است که هر کدام مهره‌های مهم در پیروزی انقلاب بوده‌اند، گفت: لشکر 3 هزار و 354 شهید و 12 هزار و 714 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گفته وی، امروز به حول قوه الهی با تدبیر فرمانده کل قوا لشکر 28 پیاده کردستان در اوج آمادگی رزمی است و یگان‌های این لشکر به انواع تاکتیک‌های جدید دشمن آشناست و توان هر نوع مقابله‌ای را دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان اظهار کرد: فلسفه تیپ‌های هجومی لشکر این است که در اوج تحرک دشمن را غافلگیر کنند و شکست می‌دهند.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان اشاره و تصریح کرد: ویژه برنامه‌های این هفته با گشایش نمایشگاه دفاع مقدس آغاز می‌شود.

رحمت‌پور گفت: تجلیل از 250 خانواده خدوم ارتش در سطح استان، شرکت در مراسم عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت توسط مسئولان قرارگان، انجام رژه خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان و...از دیگر برنامه های قرارگاه عملیاتی لشکر 28 همزمان با هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا و در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، رژه نیروهای مسلح در استان برگزار نخواهد شد و به جای آن برنامه‌های متعددی خواهیم داشت.

به گفته وی، دیدار با یک میلیون خانواده ارتشی در سطح کشور برنامه ریزی شده که سهمیه ارتش جمهوری اسلامی از این میزان 250 خانواده است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با کرونا یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی فعالیت‌های زیادی داشتند، گفت: کادر درمان ارتش پا به پای مدافعان سلامت در این عرصه تلاش کردند.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان افزود: یگان‌ها در سطح استان در بحث رفع آلودگی و گندزدایی معابر از زمان شیوع کرونا ویروس به صورت جدی پای کار بوده‌اند.

وی به شهادت 5 نفر از مجموعه ارتش به عنوان شهیدان راه سلامت در طول شیوع این ویروس در سطح کشور گفت: در استان ما با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده بود تا این لحظه هیچ مورد مبتلا به کرونا نداشته‌ایم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول