اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز هفته دفاع مقدس با رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس با رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی در مازندران آغاز می شود.

آغاز هفته دفاع مقدس با رونمایی از ۲۰ کتاب صوتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان مازندران به مناسبت چهلمین سالگرد و هفته دفاع مقدس در مازندران در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دشمن با برنامه‌ریزی در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ از کردستان شروع به حمله‌های خبیثانه علیه نظام کرد و به‌تدریج به همه شهرها رسیدند.

وی با اشاره به روند آغازین جنگ و تبلیغات ضد انقلابی دشمن در داخل کشور، افزود: دشمن با تمام توان جلو آمد ولی در محاسبتش به روحیه عقیده عاشورا و ائمه مردم، قدرت ولی فقیه و امام، توجهی نکرد.

ملکی تصریح کرد: مردم ما اگر چه در فشارهای زیادی هستند ولی با اقتدار و عزتی که از عاشورا گرفتند زندگی می‌کنند، سردار سلیمانی‌ها در خارج از مرزهای ما جلوی داعش ایستادند، به‌همراه مسلمانان دنیا شهید دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران متذکر شد: دلاورمردان ما همواره ایستادند، جبهه مقاومت آنچه که دارد از شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دارد، رزمنده‌های ما تا آخرین فشنگ ‌جنگیدند.‌

این مسوول اعلام کرد: ما در مازندران بیش از ۱۸۸ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز، ۴۳ هزار آزاده جانباز در دوران دفاع مقدس دادیم، بچه‌های ما ایستادگی کردند تا دشمن به اهداف خودش نرسد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما باوجود فشار فرهنگی و اقتصادی مقاومت می‌کنند، البته تعداد کمی اسیر دنیاپرستی شدند و عادت کردند مردم را رنجاندند، ولی در مقابلشان ما  تمام تلاشمان را برای منتقل کردن این الگوهایی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند را به نسل‌های آینده خواهیم کرد.

ملکی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در چهلمین سالگرد پیروزی، گفت: از سوم خرداد ماه همزمان با آزادسازی خرمشهر با محدودیت‌های کرونایی مواجه شدیم ولی طی جلسه ای اقدام به تشکیل 15 کمیته استانی و ۲۲ ستاد شهرستانی در مازندران کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مازندران، اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه استانی در مرکز استان و نمایشگاه سیار و خودرویی در شهرستان‌ها، تکریم از ۱۰۰ هزار رزمنده مازندرانی، بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس، رونمایی از ۱۲ کتاب دفاع مقدس و ۲۰ کتاب صوتی در همین حوزه را خواهیم داشت.

این مسوول در ادامه به فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ پایگاه بسیج برای اجرای برنامه‌ها و  نامگذاری روزهای این هفته اشاره کرد و گفت: ۳۱ شهریور به نام روز اقتدار، ولایت‌مداری و همبستگی ملی "بازدید از نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس و بهداری حسینیه نامگذاری شده است.

وی افزود: همچنین به ترتیب یکم مهر: روز جوانان، سربازان و دانش‌پژوهان؛ دوم مهر: روز تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری" افتتاح خانه محروم، یادمان شهدا در شهرهای محمود آباد  عباس آباد و نوشهر "، سوم مهر: روز شهیدان ایثارگران، فخرافرینان، چهارم مهر: روز معنویت خانواده سلامت، پنجم مهر: روز رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه صبر و مقاومت، ۶ مهر: روز بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی و هفتم مهر: روز فرماندهان، غیرت‌آفرینان و حماسه‌آفرینان  به نام" برگزاری نمایشگاه توسط سپاه نکا در مرکز فرهنگی وفاع مقدس با رونمایی از نیروگاه" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول