اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

احداث باغ موزه دفاع مقدس بوشهر در انتظار مصوبه شورای شهر

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر درباره احداث باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر گفت: مصوبه زمین باغ موزه دفاع مقدس توسط استانداری، اداره راه و شهرسازی و شهرداری انجام شده و برای تصویب نهایی نیاز به مصوبه شورای شهر بوشهر دارد.

احداث باغ موزه دفاع مقدس بوشهر در انتظار مصوبه شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار علی رزمجو پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس افکار و اندیشه‌های نو در باب مسائل امنیتی و دفاعی خلق کردیم که از سیطره و کمند و نظریه‌های وارداتی توسط استکبار رهایی پیدا کنیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: جوهر انقلاب و ایمان در دفاع مقدس، خود را در اراده‌ای مصمم و قدرت انسان‌هایی پاک، تجلی پیدا کرد و هفته دفاع مقدس هفته‌ای است که با بررسی‌های به عمل آمده بزرگترین فداکاری‌ها و حماسه آفرینی‌ها سازماندهی و شکل گرفته است.

وی هفته دفاع مقدس را هفته عبرت گیری و عبرت آموزی و درس آموختگی برای اقشار مختلف مردم عنوان کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس زمینه‌ای برای پشتوانه شجاعت و اعتماد به نفش و مجهز شدن مردم به تفکر و روحیه مقاومت، ایثار در مقابل نظام سلطه ایجاد کردیم.

سردار رزمجو با اشاره به برنامه‌های سپاه امام صادق (ع) استان در هفته دفاع مقدس از برگزاری 740 برنامه در سراسر استان خبر داد و گفت: از این تعداد 494 برنامه توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی و 246 برنامه توسط اقشار بسیج برنامه ریزی شده است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به برخی برنامه‌های شاخص در این هفته گفت: دیدار فرماندهان و ستاد بزرگداشت دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان، همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و استعماء سخنان رهبر معظم انقلاب، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در موزه دریانوردی خلیج فارس ارتش، تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح، تجلیل از تولید کنندگان برتر استان، تجلیل از کادر سلامت و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان بخشی از مهمترین پروژه‌ها است.

سردار رزمجو از افتتاح 481 پروژه در این هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: این پروژه‌ها معادل 504 میلیارد و 136 میلیون ریال است که مهم‌ترین آن‌ها 700 واحد مسکن مددجویان با همکاری سپاه منطقه دوم دریایی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهره برداری از درمانگاه تخصصی دندانپزشکی،  پروژه‌های محرومیت زدایی شامل طرح‌های آبخیزداری، آبرسانی، کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و هنری، پخش مستند و خاطره گویی، نشست‌های هم اندیشی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌ها است.

سردار رزمجو همچنین با اشاره به مرحله دوم رزمایش کمک‌های مؤمنانه ابراز داشت: تعداد هزار بسته معیشتی معادل هر بسته 300 هزار تومان در دهه اول ماه محرم بین نیازمندان توزیع شد و بنا است مرحله سوم این رزمایش در دهه سوم ماه صفر برگزار شود؛ همچنین دو هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان بی‌بضاعت تقسیم می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر درباره احداث باغ موزه دفاع مقدس در بوشهر گفت: مصوبه زمین باغ موزه دفاع مقدس توسط استانداری، اداره راه و شهرسازی و شهرداری انجام شده و برای تصویب نهایی نیاز به مصوبه شورای شهر بوشهر دارد.

وی بیان داشت: محل این باغ موزه روبروی دهکده گردشگری به مساحت 2.5 تا سه هکتار است که در مراحل نهایی خود برای تصویب است؛ همچنین مقرر شده کارشناسان و طراحان مطالعات خود پیرامون احداث این باغ موزه شروع کنند، همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان با رایزنی‌هایی که صورت گرفته برای شروع این پروژه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول