اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پلمب ۱۵ کارگاه تولید ترشی غیربهداشتی در ری/۴ نفر بازداشت شدند

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری گفت: ۱۵ واحد تولیدی تهیه و عرضه ترشیجات غیربهداشتی، یک کارگاه‌ غیرمجاز تهیه روغن‌های آرایشی از ضایعات مرغ، یک کارگاه‌ تولید لاک ناخن تقلبی و یک سوپرمارکت عرضه کننده آبجو در بخش قلعه نو شناسایی و با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

پلمب ۱۵ کارگاه تولید ترشی غیربهداشتی در ری/۴ نفر بازداشت شدند

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری اظهار کرد: در بازرسی‌های سرزده اخیر بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری از واحد‌های نگهداری کالا،  ۱۵ واحد  صنفی غیرمجاز تولید و توزیع ترشیجات و شور غیربهداشتی و غیر استاندارد در بخش قلعه‌نو شناسایی و کشف شد.

وی افزود: در این واحدها ۶ هزار بشکه ۲۲۰لیتری ترشی، خیارشور و سرکه غیر بهداشتی وجود داشت که با توجه به احراز تخلف توسط مقام قضایی و اعلام جرم مبنی بر تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی مردم، با حضور جلال‌زاده معاون دادستان شهرستان ری، کلانتری بخش قلعه‌نو و شبکه بهداشت این واحدهای غیرمجاز پلمب و پرونده برای بررسی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در ادامه ابراز کرد: یک روز پس از پلمب واحدهای متخلف، مالک کارگاه از پشت بام ملک اقدام به تخلیه کارگاه کرده بود که با هوشیاری بازرسان اتاق اصناف و همکاری کلانتری بخش قلعه‌نو از این اقدام جلوگیری به عمل آمد و در این رابطه ۴ نفر بازداشت شدند. 

ستاره با اشاره به شناسایی کارگاه‌ غیرمجاز تهیه روغن‌های آرایشی از پوست و ضایعات مرغ در بخش قلعه‌نو خاطرنشان کرد: یک کارگاه تولید روغن غیربهداشتی و غیراستاندارد تهیه لوازم آرایشی و صابون توسط بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری شناسایی شد که سودجویان با راه‌اندازی این کارگاه‌ غیرمجاز اقدام به تولید روغن از پوست و ضایعات مرغ برای تهیه لوازم آرایشی و صابون‌های  تقلبی و نامرغوب می‌کردند که به دلیل تشخیص تهدید علیه بهداشت عمومی از سوی مقام قضایی پلمب و پرونده برای رسیدگی به مراجع مربوطه ارسال شد.

وی در ادامه به شناسایی سوپرمارکت عرضه کننده آبجو اشاره کرد و گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری در بازرسی‌های دوره‌ای از اصناف بخش قلعه‌نو در یک سوپر مارکت یک قبضه سلاح سرد (قمه) و مقادیر قابل توجهی نوشیدنی دارای الکل( آبجو) که در بطری و با نام و نشان نوشیدنی‌های غیرالکلی گازدار عرضه می‌شد را کشف و ضبط کردند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری تصریح کرد: مالک این سوپر مارکت پس از تبدیل دلسترهای گازدار بدون الکل به نوشیدنی الکلی آبجو (طی یک فرآیند غیربهداشتی) اقدام به پلمب بطری‌ها می‌کرد و این محصول دست‌ساز را با قیمتی در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌کرد که این واحد متخلف نیز پس از شناسایی به دستور مقام قضایی پلمب و متصدی سوپر مارکت بازداشت شد.

ستاره در رابطه با یکی دیگر از اقدامات بازرسان اتاق اصناف در بخش قلعه نو گفت: یک کارگاه غیرمجاز که با لیبل‌های تقلبی اقدام به تولید بیش از ۱۰ هزار لاک ناخن و رنگ لباس غیراستاندارد از ضایعات رنگ و لاک‌های فاسد می‌کرد توقیف و پلمب شد و پرونده نیز برای رسیدگی به مراجع مربوطه ارجاع شد. 

 

 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول