اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعطای ۸۷ میلیون تومان وام به بازنشستگان همدان

مدیرکل صندوق بازنشستگی استان همدان با بیان اینکه از ۹۸ تاکنون ۸۷ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد به بازنشستگان استان پرداخت شده است گفت: امسال وام هفت میلیونی به ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرد.

اعطای ۸۷ میلیون تومان وام به بازنشستگان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، روح الله افشار ظهر امروز در ششمین جلسه مشترک روسای کانون‌های بازنشستگی همدان با بیان اینکه صندوق بازنشستگی استان ۳۶ هزار بازنشسته دارد اظهار کرد:  ۵۴ دستگاه اجرایی استان دارای بازنشسته کشوری هستند و ۱۱۰ دستگاه اجرایی شاغل هستند که کسورات پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار نفر شاغل کسور پرداخت استانداری هستند که جمعا حدود ۶۰ هزار نفر از کارمندان دستگاه‌های دولتی مشترک صندوق بازنشسته کشوری در همدان هستند گفت: میانگین حقوق پرداختی بازنشستگان سه میلیون و ۶۸۶ هزار تومان است.

مدیرکل صندوق بازنشستگی استان همدان به کمترین حقوق افرادی که ۳۰ سال خدمت داشتند اشاره کرد و آن را ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: هیات علمی و قضات بالاترین حقوق بازنشستگی را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ۶۴ درصد و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ۱۴ درصد بازنشستگان را تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: مابقی به سایر دستگاه‌های اجرایی استان تعلق می‌گیرد.

افشار با اشاره به اینکه دولت در حد توان توانست در نیمه نخست امسال خدماتی را ارائه دهد که قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهد از جمله طرح یاری شامل خرید از فروشگاه رفاه به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در دو مرحله در فروردین و مرداد ماه عنوان کرد: پرداخت وام ضروری از دیگر اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۸۷ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد پرداخت کردیم که در نوع خود بی‌نظیر بوده است تصریح کرد: امسال وام ۷ میلیونی به ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرد و همچنین بازنشستگان توانستند یک میلیون تومان از سهام ATF استفاده کنند.

مدیرکل صندوق بازنشستگی استان همدان با تاکید به اینکه عملکرد خانه امید بازنشستگان مایه روسفیدی استان است گفت: همدان بهترین خانه امید در سطح کشور را دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول