اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه مازندران و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر

رئیس دانشگاه مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مازندران با دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر خبر داد و گفت: تحقیقات دریامحور یک مزیت نسبی پر اهمیت برای دانشگاه مازندران است.

انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه مازندران و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کوروش نوذری رئیس دانشگاه مازندران در نشست مشترک با امیر دریادار دوم کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، اظهار کرد: به‌دلیل حضور حدود ۱۳ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه مازندران، از این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی و دانشگاه جامع استان و همچنین معین دانشگاه‌های شمال کشور یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسؤولیت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان به این دانشگاه واگذار شده، افزود: امروز دانشگاه مازندران در ۵۰ سالگی خودش، پرچم‌دار آموزش‌های عالی در استان مازندران است و به بلوغ، بالندگی و رشد لازم رسیده است.

نوذری به راه پر چالش و البته امیدبخش و الهام‌بخشی که دانشگاه مازندران در پیش رو دارد اشاره کرد و از تمرکز این دانشگاه بر برنامه استراتژیک خویش و مسائلی همچون استفاده از قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی دانشگاه و منطقه برای ایفای نقش جامعه‌محورانه به عنوان اولویت اول تعاملات در راستای اهداف و ماموریت‌های راهبردی دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه جامع استان تصریح کرد: تحقیقات و پژوهش‌های دریامحور به‌عنوان یک مزیت نسبی پر اهمیت برای دانشگاه مازندران هستند که به‌واسطه استقرار این دانشگاه در مجاورت دریای خزر، به‌عنوان یک دریای دارای ویژگی‌های جغرافیایی و ژئوپلیتیک منحصر به‌فرد و دارای منابع بسیار متنوع و در سویی دیگر چالش‌هایی نظیر مسائل زیست‌محیطی حقوقی و تبادلات مالی، علمی، فرهنگی بین کشورها و دانشگاه‌های حوزه خزر است.

*برنامه‌ریزی برای اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه

این مسؤول متذکر شد: استفاده دانشگاه مازندران از ظرفیت‌های دریای خزر برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی با بهره‌ گرفتن از دو مزیت نسبی قرارگیری در حاشیه دریای خزر و وجود دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی از سوی دیگر از دلایل ممتازبودن دانشگاه مازندران در تعاملات علمی دریامحوارانه در شمال کشور است.

 نوذری با اشاره به وسعت نظر مسؤولان دانشگاه علوم دریایی نوشهر به گسترش آموزش عالی به عنوان امری تعیین‌کننده در بخش دفاع ملی و گسترش دانش فنی و مرزهای دانش، فعالیت این دانشگاه در مقوله دریا و علم مبتنی بر دریا را برای دانشگاه مازندران حائز اهمیت دانست و هدف مشترک این دو دانشگاه را اعتلا و سربلندی ایران اسلامی از طریق دانشگری و پژوهش‌های هدفمند خواند.

 رئیس دانشگاه مازندران با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن برای رسیدن به این اهداف، گفت: دانشگاه مازندران در دانشکده‌های فنی و مهندسی و دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی، پتانسیل خوب و این آمادگی را دارد که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در راستای اجرایی‌شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری که به امضای دو دانشگاه رسید، در مسیر اعتلا و گسترش این دو دانشگاه و در نهایت استان، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

*شیوع کرونا نباید مانع از تحقیق، پژوهش و آموزش شود

در ادامه امیر دریادار دوم کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز با تاکید بر این مطلب که شیوع کرونا نباید مانع از تحقیق، پژوهش و آموزش شود، گفت: به‌دنبال تربیت دانشجویانی هستیم که بتوانند از مرز و بوم این کشور دفاع کنند، بنابراین باید ویژگی‌های روحی خاصی داشته باشند که این امر مهم به بخش عقیدتی سیاسی واگذار شده است.

وی با تاکید بر این‌که ما به دنبال تعامل علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه‌های استان هستیم، افزود: دانشگاه نوشهر یک دانشگاه ماموریت‌محور است و اولویت کارمان در تربیت دانشجویانی است که باید ویژگی‌های خاصی که شامل ایمان، شجاعت و دانش است، دارا باشند.

مصدری اظهار کرد: با عقد این تفاهم‌نامه بتوانیم در مسیری گام برداریم که بتوان به اهداف هر دو دانشگاه جامع عمل پوشاند و من با افتخار می‌توانم بگویم که بعد از ۴۰ سال از تاسیس دانشگاه علوم دریایی حضرت امام(ره)، تمامی فرماندهان و افسرانی که در حال حاضر در نیروی دریایی خدمت می‌کنند دانش‌آموخته این دانشگاه هستند و در واقع می‌توانیم بگوییم که دانشگاه ما آینده‌ساز نیروی دریایی هستیم.

به گزارش فارس، از برنامه‌های این نشست می‌توان به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه، ادای احترام به مقام شهدای گمنام دانشگاه مازندران، بازدید از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، دریاچه مصنوعی و پروژه قایق اکتشافی، کارگاه‌ها و کلاس‌های دانشکده علوم پایه و هم‌چنین کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه مازندران نام برد. همچنین مقرر شد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، مفاد تفاهم نامه امضا شده به مرحله اجرا در آیند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول