اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

طوفان‌های گرمسیری دست از سر تاسیسات نفتی آمریکا برنمی‌دارند/ سومین طوفان در راه خلیج مکزیک

یک طوفان گرمسیری دیگر در حال نزدیک شدن به تاسیسات نفتی آمریکا در خلیج مکریک است، درحالی که شرکت‌های انرژی خود را برای ازسرگیری فعالیت آماده می‌کردند، دوباره مجبور به تخلیه سکوها شدند.

طوفان‌های گرمسیری دست از سر تاسیسات نفتی آمریکا برنمی‌دارند/ سومین طوفان در راه خلیج مکزیک

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با نزدیک شدن یک طوفان گرمسیری دیگر به تاسیسات نفتی آمریکا، شرکت «رویال داچ شل»، مقداری از تولید خود را متوقف کرده و تخلیه کارگران از سرگرفته است.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد: «بتا»، بیست و سومین طوفان آنلاتیکی این فصل در خلیج «کامپچه» شکل گرفته و پیش‌بینی می‌شود به تدریج تقویت شود و کل سواحل تگزاس را در تمام هفته در بر گیرد.

این طوفان در حالی به تاسیسات نفتی نزدیک می‌شود که آنها در حال ازسرگیری فعالیت هایشان بودند. حدود 17 درصد تولید نفت و نزدیک به 13 درصد تولید گاز طبیعی خلیج مکزیک به علت موج‌ها و بادهای ناشی از طوفان «سالی» در روز شنبه متوقف بود.

شرکت شل اعلام کرد: کارکنان غیرضروری را از سکوی «پردیدو» در غرب خلیج مکزیک تخلیه کرده و از سکوهای حفاری در نزدیکی آنجا محافظت می‌کند. شرکت «اکسیدنتال پترولیوم» نیز که در این منطقه فعالیت می‌کند، اعلام کرد: اقدامات مقابله با طوفان را آغاز کرده است.

شرکت‌های  بریتیش پترولیوم، هس و مورفی اویل در حال بررسی شرایط هستند.

اگر طوفان بتا تقویت شود و شدت بادهای آن به بیش از 74 مایل در ساعت برسد، به سومین تندباد شدیدی تبدیل می‌شود که در کمتر از یک ماه گذشته خلیج مکزیک را درنوردیده است.

وزارت کشور امریکا اعلام کرد 24 سکو در روز شنبه در انتظار بازگشت خدمه برای فعالیت بودند. همچنان از زمان وقوع طوفان سالی، تولید 323 هزار بشکه نفت و 339 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خلیج مکزیک خاموش مانده است.

تولید نفت فراساحلی خلیج مکزیک در آمریکا، 17 درصد تولید نفت این کشور و 5 درصد تولید گاز طبیعی آن را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول