اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بهره‌برداری مرحله دوم تصفیه‌خانه همدان تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از بهره برداری مرحله دوم تصفیه خانه همدان تا پایان سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری مرحله دوم تصفیه‌خانه همدان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی حسینی ظهر امروز در آیین افتتاح سد نعمت‌آباد در اسدآباد اظهار کرد: امروز به ۳۰ روستا در استان همدان و در مجموع ۴۰۰ روستا به صورت همزمان آبرسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان اجرایی شده است که ۲۸ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از شبکه آبرسانی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند گفت: در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و رزن کار انجام و آبرسانی به ۹ هزار خانواده اجرایی شده است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با تاکید به اینکه با اجرای این طرح پنج مجتمع آبرسانی نزدیک به ۱۹۲ لیتر در ثانیه آب سالم و پایدار تولید می‌شود خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۵۰ متر مکعب مخزن زمینی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: ایجاد ۲۵۰ متر مکعب مخزن هوایی، اجرای ۶۳ هزار و ۵۷۷ متر خط انتقال و اصلاح ۹۶ هزار و ۷۵۰ متر از شبکه فرسوده نیز از دیگر اقدامات طرح موجود است.

حسینی بیدار با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۵ هزار و ۲۹۴ متر توسعه شبکه آبرسانی جدید ایجاد شده است تصریح کرد: در مجموع ۱۶۶ کیلومتر خطوط انتقال توسعه شبکه توزیع برای این طرح اجرایی شده است.

وی با تاکید به اینکه به دنبال اجرای این طرح برای ۲۶۳ نفر به صورت مستقیم و ۷۷ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است گفت: تامین آب شرب سالم و پایدار و افزایش تمایل سکونت در روستاها و کوچ معکوس به روستاها از مهمترین اهداف اجرای این طرح بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از بهره برداری مرحله دوم تصفیه خانه همدان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: اصلاح و توسعه ۲۹۰ کیلومتر خط فاضلاب و افزایش ۷۵ درصدی جمعیت حاشیه شهر همدان از شبکه فاضلاب شهری از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول