اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

چنارانی: زندگی برای زنان سرپرست خانوار سخت شده است

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: زندگی برای زنان سرپرست خانوار سخت شده است و مسئولیت زندگی آنان برعهده حکومت، دولت و مجلس است.

چنارانی: زندگی برای زنان سرپرست خانوار سخت شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس، امروز (یکشنبه 30 شهریور 99) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: آقایان هیأت رئیسه! نقل است که اول یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد جوالدوز به دولت بزنیم. تاکنون 147 تذکر شفاهی بوده که عزیزان به دولت داده‌اند و من امروز سومین روز است که اسم بنده در تذکر آئین‌نامه‌ای وجود دارد. 

وی خطاب به امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب قالیباف جلسه را اداره می‌کرد، گفت: قرار نیست فقط به دولت تذکر بدهیم، ما هم یک قوه مستقل مثل قوه مجریه هستیم. 

چنارانی با اشاره به تلاش زنان مجلس دهم برای تدوین قانون برای زنان سرپرست خانوار، گفت: مجلس دهم که 17 نماینده زن در آن حضور داشت، تمام توان خود را به کار بست که در قانون پنج ساله ششم به زنان سرپرست خانوار با جمعیت 3 میلیونی که گروه آسیب‌پذیر جامعه نیز هستند توجه شود. 

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: در بند «د» و «ط» برنامه پنج‌ساله ششم به این موضوع پرداخته است، اما در قانون به نوعی نگارش شده که برنامه اجرایی آن باید به تصویب مجلس برسد. 

وی گفت: امروز همه ما از دولتی شکایت می‌کنیم که همه کارهایش بر زمین مانده است. دولت لایحه تصویب کرده و اکنون به کمیسیون برنامه و بودجه رفته است. حرف حساب من با کمیسیون‌های تخصصی مجلس است که برای مشکلات چه می‌کنند. 

چنارانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛‌کمیسیون کشاورزی برای گران شدن سم و کود و... چه کار کرده؟ کمیسیون آموزش و پرورش برای مدارس چه کار کرده است؟ چرا باید لایحه‌ای که دولت برنامه‌ریزی کرده و محل بودجه آن را مشخص کرده است امروز در کمیسیون برنامه بودجه برگشت بخورد؟

وی با تأکید بر اینکه لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار باید با قید فوریت به تصویب برسد، گفت: باید بتوانیم برای زنان سرپرست خانوار بودجه‌ای اختصاص دهیم. امروز اداره زندگی حتی برای خانوارهایی که هر دونفرشان شاغل هستند سخت شده است. 

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما نمایندگان زن مجلس همواره دستمان به سمت سبد رأی جامعه زنان دراز بوده است، الان هم که می‌خواهیم برای زنان سرپرست، بدسرپرست و بی‌سرپرست کاری کنیم، کمیسیون برنامه و بودجه به آن رأی نمی‌دهد. 

وی تأکید کرد: زندگی برای زنان سرپرست خانوار سخت شده است و مسئولیت زندگی آنان برعهده حکومت، دولت و مجلس است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به تذکر چنارانی گفت: این موضوع را کمیسیون‌ها قطعا رسیدگی خواهند کرد. در مورد تذکرتان درباره لایحه زنان سرپرست خانوار، دوستان ما در کمیسیون برنامه و  بودجه اعلام کردند که در این زمینه لایحه نداشتند و لغو موضوعی بوده که رد شده است. 

وی ادامه داد: در مورد تذکر به دولت که می‌فرمائید، ظاهراً خودتان امروز 7 تذکر کتبی به دولت داده‌اید. اگر قرار است تذکر کم بدهیم، باید از خودمان شروع کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول