اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وضعیت اقامه نماز ادارات ارزیابی می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: طبق تفاهم 13 بندی ادارات با ستاد اقامه نماز مدیران موظف به ایجاد بستری مناسب برای برگزاری نماز، ترویج فرهنگ اقامه نماز و تشویق و ترغیب پرسنل به سوی نماز هستند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وضعیت اقامه نماز ادارات ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مطالبه‌هایی از سوی کارمندان کلینیک امام‌علی(ع) شهرکرد در خصوص عدم  برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این رسانه صورت گرفت و ما طبق رسالت‌مان این مطالبات را به گوش رئیس ستاد اقامه نماز استان رساندیم و پیگیر حصول نتیجه شدیم.

حجت الاسلام محمد کریمی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: موضوع اقامه نماز در کلینیک امام‌علی(ع) مطالبه به‌حقی بود و با همکاری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌علوم‌پزشکی این مشکل  برطرف  و در حال حاضر نماز جماعت در این محل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز چه مکهارمحال و بختیاری ادامه داد: مکان نمازخانه این کلینیک متاسفانه کوچک می‌باشد که پیگیری برای تغییر محل اقامه نماز به مکانی بزرگتر و مطلوب‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیران در خصوص ایجاد بستر اقامه و ترویج نماز در اداره خود ارزیابی می‌شوند

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهمی که همه ادارات و دستگاه‌ها با ستاد اقامه نماز دارند مدیران موظف به ایجاد بستری مناسب برای برگزاری نماز، ترویج فرهنگ اقامه نماز و تشویق و ترغیب پرسنل و خانواده آ‌ن‌ها به سوی نماز هستند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کریمی تصریح کرد: تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز با ادارات  شامل 13 بند است و به صورت مستمر اسامی ادارات برتر و ضعیف در زمینه اقامه نماز به دفتر نماینده ولی فقیه استان ارسال می‌شود که به طور مقتضی مورد تشویق و تذکر قرار بگیرند.

نظارت‌های ستاد اقامه نماز از مساجد شهری، مساجد بین راهی، نمازخانه‌های ادارات و نمازخانه‌های بین جاده‌ای که عمدتا در پمپ بنزین‌ها قرار دارند مستمر بوده و مطالبات و مشکلاتی که مردم در این زمینه دارند پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: نظارت‌های ستاد اقامه نماز از مساجد شهری، مساجد بین راهی، نمازخانه‌های ادارات و نمازخانه‌های بین جاده‌ای که عمدتا در پمپ بنزین‌ها قرار دارند مستمر بوده و مطالبات و مشکلاتی که مردم در این زمینه دارند پیگیری خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اهمیت نماز و ترویج این فریضه الهی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 16 مسجد و 17 نمازخانه بین راهی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با توجه به شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی کردن مستمر فضای اقامه نماز و مهر‌های مورد استفاده عموم به مسؤولان و متولیان آن‌ها ابلاغ شده است.

این مسؤول ادامه داد: برای بهتر برگزار شدن نماز و حفظ سلامتی نمازگزاران، مدیران و متولیان همه دستگاه‌ها باید همت کنند و در زمینه  ترویج و افزایش تمایل به نماز از همه ظرفیت خود استفاده کنند.

از دبیران اقامه نماز و ائمه جماعات خواستاریم شبهات را هنرمندانه پاسخ دهند و در زمینه ترویج نماز همت خود را مضاعف کنند

وی بیان داشت: برای ترویج علمی و اصولی نماز دوره‌های موثری در سطح کشور و استان برگزار می‌شود که از دبیران اقامه نماز و ائمه جماعات خواستاریم بیش‌از پیش در زمینه ترویج نماز و حضور در این دوره‌های تخصصی همت کنند و فرهنگ نماز را در میان این همه حملات رسانه‌ای و شبهه‌افکنی‌های دشمنان  بتوانند ترویج کنند و شبهات را هنرمندانه پاسخ بدهند.

کریمی خاطرنشان کرد: در زمینه ترویج فرهنگ نماز پویش‌ها و مسابقات بسیاری برگزار شده و جزوات و کتابچه‌های تاثیرگذاری تحریر شده است و ما همواره از ایده‌ها و نظرات همه مردم استان به خصوص جوانان و دانشجویان انقلابی استفاده خواهیم کرد و از همه مردم خواستاریم در این موضوع مهم، مشکل و مطالباتی داشتند به گوش ما برسانند تا پیگیر رفع مشکلات و موانع اقامه و ترویج نماز شویم.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول