اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

259 اثر به دبیرخانه کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت کردستان ارسال شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: 259 اثر به سه زبان کردی، فارسی و ترکی به دبیرخانه کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت ارسال شد.

259 اثر به دبیرخانه کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت کردستان ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت که با حضور شعرای آئینی استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت قرار بود اسفند ماه برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد و امروز شاهد برگزاری این کنگره با حضور شعاری آئینی، مسوولان استانی و علما و روحانیون و فرهیختگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد که این کنگره به شکل یک اجتماع بزرگ برگزار نشود، افزود: سعی براین شد تا جایی که مقدور بود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اساسی از برگزاری کنگره شعر اهل بیت بازخوانی، تبیین و ترویج فرهنگ انسان ساز اهل بیت رسول اکرم(ص) و ابعاد شخصیت و فضائل رسول خدا با زبان ماندگار شعر بود تا برای مردم در جامعه ترویج شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، تاکید بر مشترکات امت اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره منطقه‌ای است، خاطرنشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت از مهمترین شاخصه‌های همدلی و اخوت اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: در تمام امت اسلامی با تمام اختلاف در اندیشه‌ها از متن دین همه مکاتب فقهی و مذاهب امت اسلامی در این نکته مشترک و متحدند که اهل بیت پیامبر اکرم(ص) مورد تکریم و بزرگی هستند و تعظیم آنها بر همه امت لازم است.

 


وی اضافه کرد: هیچ مکتب فقهی از مکاتب فقهی جهان اسلامی با اهل بیت مخالف نیست و اهل بیت عصمت بعنوان محور کلیدی و زیربنایی در وجدت امت اسلامی مطرح هستند و راه و روش آنها برای ما الگو و منشا درس آموزی هستند و تاکید بر مشترکات امت اسلامی و تقویت وحدت از اهداف این کنگره است.

وی تقویت روح همگرایی بین امت اسلامی را نیز از دیگر اهداف کنگره بیان کرد و اضافه کرد: همدلی ما در پرتو نوراینت اهل بیت تحقق می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: امت اسلام با افکار و اندیشه‌های متفاوت در همه جریانهای فکری در جایگاه رفیع اهل بیت عصمت مشترک النظر هستند و کسی نمی‌تواند منکر این مهم شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان تشکیل کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، کمیته علمی داوری، کمیته مالی و پشتیبانی و کمیته اجرایی برای برگزاری این کنگره تشکیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه به زبان‌های کردی، ترکی و فارسی 259 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اضافه کرد: 14 اثر از بین این آثار منتخب شد که در این مراسم تجلیل می‌شوند.
انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول