اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

استفاده از ظرفیت خیرین در پیشگیری از کرونا در مدارس گچساران

فرماندار گچساران با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در این ایام کرونایی برای تامین مواد و لوازم بهداشتی می‌توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت خیرین در پیشگیری از کرونا در مدارس گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست شورای‌آموزش و پروش گچساران  به ریاست فرماندار و روسای ادرات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: آزادگی و امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی  اظهار کرد:  در حال حاضر شرایط حاکم بر کل جهان  موضوع کرونا است که همه تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار گرفته است.

 فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: اولویت اول ما سلامت شهروندان است ولازمه آن تغییر سبک زندگی  با توجه به شرایط موجود است.

خوانپایه با بیان اینکه هم اکنون دولت در مقابله با بیماری کرونا هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، ابراز کرد: بسیاری از برنامه‌های هدف گذاری شده در سالجاری با موضوع کرونا و سلامت شهروندان است.

وی ادامه داد: متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 36 نفر از شهروندان گچسارانی جان خود را از دست  دادند.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان با تاکید براینکه بایستی موضوع سلامت را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: تجمعات بیشترین آسیب ها را وارد می کند که بخشی در فضاهای آموزشی از جمله مدارس است که لازم است پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

فرماندار گچساران در ادامه افزود: اعتباری برای تامین آب ژاول، مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش به اداره آبفا و اداره صنعت، معدن و تجارت  تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود این اعتبار از سوی دستگاه های مربوطه پیگیری شود، گفت:  سهمیه شهرستان در تامین مواد ضدعفونی و بهداشتی که عمده نگاه به مدارس بوده در زمینه تامین آب ژاول و تامین ماسک انجام گیرد.

خوانپایه خواستار شد تا کادر آموزشی و فرهنگیان که دارای بیماری زمینه دارند شناسایی و کمتر در تجمعات  و مدارس حضور پیدا کنند.

وی همچنین خواستار آموزش پروتکل های بهداشتی  به دانش آموزان از سوی کادر بهداشت شد.

خوانپایه ادامه داد: مدارس شرایط خاصی دارند و برای جلوگیری از انتقال ویروس به مدارس همکاری همه را می‌طلبد.

فرماندار گچساران ادامه داد: انتظار می‌رود در این شرایط حاکم بر جامعه مدارس خاص شهرستان در تامین نیازهای بهداشتی با مدارس عادی و ضعیف همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کلاس ها به صورت تخصصی و فنی برگزار شودتا خدای ناکرده جامعه دانش آموزی به ویروس کرونا مبتلا نشود.

 خوانپایه خاطرنشان کرد: در این ایام کرونایی برای تامین مواد  و لوازم بهداشتی می‌توان از ظرفیت خیرین برای کمک به آموزش پرورش بهره برد.

وی در ادامه به  بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس هستیم که به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برگزاری مراسمات  با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تعداد کم برگزار شود.

فرماندار گچساران گفت: برنامه تجمعاتی در سطح شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

وی در ادامه به فعالیت برخی از مراکز بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس های کنکور با رعایت پروتکل بهداشتی و با نظارت آموزش و پرورش صورت بگیرد.

خوانپایه خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول