اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

حکمرانی نفت و گاز باید بازنگری شود

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها درباره حکمرانی نفت و گاز را تشریح کرد.

حکمرانی نفت و گاز باید بازنگری شود

خبرگزاری فارس - امیر مرواریدی: بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که صبح امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) از ساعت ۶ تا ۸ در کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: در این جلسه اولویت های پیشنهادی کمیسیون انرژی مورد بحث و تبادل نظر اعضای جلسه قرار گرفت.

وی در توضیح اولویت‌های کمیسیون انرژی، از طرح و بررسی موضوعات تقنینی و نظارتی مرتبط با حوزه خام فروشی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید و طرح‌های توسعه ای عرضه انرژی با ملاحظه بهره‌وری، توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا، حکمرانی، اصلاح ساختار و مدیریت دارایی‌ها و دیپلماسی انرژی و امور بین‌المل در این نشست خبر داد.

نگاهداری ادامه داد: رئیس مجلس در این جلسه با اشاره به اینکه در موضوع حکمرانی در حوزه نفت و گاز هنوز تعیین تکلیف درست و کامل صورت نگرفته، تاکید کرد که مجموع ذخایر نفت و گاز ما ، حدود ۱۹.۵ درصد منابع شناخته شده دنیاست. همچنین قالیباف تاکید کرد که اگر در همه شئون زندگی و اداره کشور اگر دقت کنیم، ردپای نفت را می‌بینیم و «نفت‌آلودگی» در همه حوزه ها مشهود است.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، تاکید کرد: رییس مجلس از کمیسیون انرژی و مرکز پژوهش های مجلس خواست که به موضوع حکمرانی نفت و گاز به عنوان یک پیشران اصلی در کشور به صورت ویژه و همه‌جانبه بپردازند.

گفتنی است؛ جلسات مشترک هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون ها با هدف رسیدن به برنامه راهبردی عملیاتی مجلس یازدهم و از طریق احصای اولویت‌های هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها، نظرات دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر حاضران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول