اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هشت سال مقاومت

هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید.

هشت سال مقاومت

خبرگزاری فارس کردستان/ ئالا شهسواری؛ سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، سلام بر دلاورانی که قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، سلام بر مجاهدانی که به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم.

در طول تاریخ بلند این سرزمین، کسانی بوده‌اند که جان و مال خود را بدون ذره‌ای بخل و خساست خرج اعتلا و سربلندی ایران و ایرانیان کرده‌‍‌اند.

گره خوردن این ایثار و از خودگذشتگی در سایه فرهنگ انسان ساز عاشورا، تابلوی زیبا و خونرنگی بوده که به تاریخ معاصر ایران رنگ و جلوه دیگری بخشیده است.

هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت مردمانی را در پی داشت که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند و در این عرصه، با ایمانشان چنان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت‌های بی‌شمار جنگ، ارزش‌هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.

مرزهای جنوب و غرب کشور هر چند تا دیرزمانی به قربان گاه پاک‌ترین فرزندان این دیار بدل گشت، ولی ایمان و قدرت روح والای آنان، این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد که تا امروز سایه حضورشان در آن جا موج میزند و خاک، عطر خود را از وجود آنان وام دارد.

هشت سال دفاع مقدس، آثار با ارزش و معنوی را بر جای گذاشت که نشانگر روزهای پر فراز و نشیب، تلخ و شیرین حماسه آفرینان صحنه‌های جنگ است.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با تمام ویرانگری‌هایش دارای فرهنگ انتقالی به نسل‌های بعدی است، فرهنگ جنگ خود مجموعه‌ای است از عملکردها، نگرش‌ها، روش‌ها، آفرینش‌های هنری و ادبی سال‌های جنگ و پس از آن.

باید توجه کرد که انتقال این فرهنگ و حماسه‌ها به نسل‌های بعدی و حفظ ارزش‌ها و آثار این سال‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بدان توجه شود.

ساخت موزه‌های مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس، انتشار کتاب ها، مقالات و خاطرات این دوران، ساخت فیلم‌ها، برپایی یادمان‌ها و مراسم‌های مربوط به دفاع مقدس از جمله اقدامات مهم برای حفظ و نشر آثار و ارزش‌های این سال های مقدس است.

انتظار می‌رود بیشتر از گذشته بدان توجه شود تا نسل‌های بعدی شجاعت، وطن دوستی، و مبارزه برای آب و خاک و ناموس را سرلوحه و سرمشق خود قرار داده و شهدا الگوی جوانان این مرز و بوم باشند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول