اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تملک و مطالبات بانک‌ها نباید توقف تولید را در پی داشته باشد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تملک و مطالبات بانک‌ها نباید تعطیلی و توقف تولید را در پی داشته باشد.

تملک و مطالبات بانک‌ها نباید توقف تولید را در پی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی صبح امروز در دیدار با موسی لطیفی مدیر امور شعب بانک تجارت استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده صنایع تولیدی و کارخانجات استان مرکزی بحث کمبود نقدینگی است که پایه‌های تولید را متزلزل می‌کند و صنعتگر را چه در بعد اداره منابع انسانی و چه در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: بخش عمده این نقدینگی توسط بانک‌ها به صورت تسهیلات ارائه می‌شود و از همین رو می‌توان گفت بانک‌ها دست و بازوی تولید کننده محسوب می‌شوند.

رئیس دستگاه قضائی استان مرکزی بیان داشت: برخی از تولیدکنندگان در سطح استان به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان و مشکلات اقتصادی موجود و عدم تولید و درآمدزایی مناسب نتوانسته‌اند که به تعهدات خود در قبال بانک‌ها بخوبی عمل کنند، که در خواست ما از مدیران بانک‌ها این است که در این شرایط اقتصادی از هر گونه کمک به تولیدکنندگان دریغ نکنند.

 بانک‌ها برای وصول اقساط تسهیلات یک نگاه لطیف و حمایتی نسبت به تولید، صنعت، اشتغال و کارگر داشته باشند و با فشار بر آنها نفس تولید و تولیدگر را نگیرند

موسوی با بیان اینکه اینکه بانک‌ها برای وصول اقساط تسهیلات یک نگاه لطیف و حمایتی نسبت به تولید، صنعت، اشتغال و کارگر داشته باشند و با فشار بر آنها نفس تولید و تولیدگر را نگیرند، افزود: البته ما معتقدیم که مطالبات بانک‌ها باید به حق واصل شود و تاخیری در این وصول نباید وجود داشته باشد ولی در بحث تولید و اشتغال نگاه می‌بایست نگاه حمایتی باشد تا بتوانیم از این شرایط دشوار عبور کنیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: بانک‌ها باید در وصول مطالبات خود مصوبات بانک مرکزی را دقیق و کامل اجرا کنند و اخذ ربح مرکب منتفی شود، چراکه قوه قضائیه در این زمینه ورود کرده و معتقدیم که نه حق بانک و بیت المال باید ضایع شود و نه حق و حقوق مردم.

 انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول