اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ورشکستگی شرکت‌های پرورش طیوردر پی شیوع آنفلوانزا در قزاقستان

شرکت‌های پرورش طیور در استان شمالی قزاقستان در پی شیوع آنفلوانزای پرندگان در آستانه تعطیلی قرار گرفتند.

ورشکستگی شرکت‌های پرورش طیوردر پی شیوع آنفلوانزا در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شیوع آنفلوانزای پرندگان وضعیت شرکت‌های پرورش طیور در استان قزاقستان شمالی را بسیار وخیم و در آستانه تعطیلی قرار داده است.

بنابر گزارش رسانه‌های قزاقستان، شیوع آنفلوانزا پرندگان در این منطقه باعث از بین رفتن ده‌ها هزار پرنده در هر روز در شرکت‌های پرورش طیور شده است.

به منظور کمک به منطقه مذکور برای هماهنگ سازی مناسب و سازماندهی اقدامات ضد اپیدمی، واکسیناسیون، ضد عفونی و از بین بردن لاشه پرندگان گروه ویژه‌ای تحت ریاست «گلمیره عیسی اوا» معاون وزارت کشاورزی قزاقستان وارد این استان شده است.

به منظور پیشگیری شیوع بیشتر آن به بخش مسکونی که در اطراف کارخانه‌های مذکور واقع شده‌اند، لاشه همه پرندگان مرده بر اثر این بیماری در مناطق خاص سوزانده می‌شوند.

بنابر سخنان «تاتیانا کاستینکو» متخصص یکی از شرکت‌های پرورش طیور، در 10 سپتامبر تعداد مرغ‌های تخم‌گذار حدود 320 هزار قطعه بود اما تا به امروز بیش از نیمی از آنها از بین رفته و انتظار می‌رود که امروز 30-40 هزار قطعه دیگر بر اثر این بیماری از بین بروند.

وی یکی دیگر از مشکلات شرکت‌های مذکور را عدم بودجه کافی برای واکیسناسیون پرندگان عنوان کرد و گفت: بنابر اطلاعات موجود هزار دوز واکسن پرندگان حدود 50 هزار تنگه ارزش دارد.

کاستینکو گفت: روشن نیست چه اتفاقی در بهار آتی رخ می‌دهد، پرندگان همه نابود می‌شوند و اگرچه اندکی از پرندگان این ویروس را پشت سرگذارند مجبوریم تمام آنها را از بین ببریم زیرا آنها ناقل این ویروس هستند.

وی افزود: احتمالا بحث بر تعطیلی فعالیت تمام شرکت‌های پرورش طیور است و ما درک می‌کنیم که با فاجعه بزرگی مواجه شده‌ایم.

بنابر سخنان معاون وزارت کشاورزی قزاقستان، دولت به شرکت‌های پرورش طیور که پرندگان خود را بر اثر این ویروس  از دست دادند، غرامت پرداخت می‌کند.

وی در ادامه در مورد واردات 873 هزار دوز واکسن ضد اپیدمی تولید محلی به استان قزاقستان شمالی خبر داد که انتظار می‌رود به این منطقه در زمینه مبارزه با این بیماری کمک خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود که وزارت مرتبط، اطلاعاتی در مورد از بین رفتن پرندگان در استان‌های همجوار قزاقستان شمالی در 3 منطقه  استان «پولودار»، 3 منطقه استان «کاستانای» و یکی از مناطق استان «آکموله» در دست دارد.

در مورد شیوع آنفلوآنزا پرندگان در استان قزاقستان شمالی در 17 سپتامبر اعلام و همان روز مقامات ذیربط این کشور صادرات تخم مرغ و گوشت پرندگان را ممنوع کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول