اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسن کرونای روسیه به 700 نفر تزریق شد

شهردار روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: بیش از 60 هزار نفر برای آزمایشات واکسن کرونا در مسکو اقدام به ثبت نام کرده‌اند و تاکنون 700 نفر این واکسن را دریافت کرده‌اند.

واکسن کرونای روسیه به 700 نفر تزریق شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی سابیانین، شهردار روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر برای  آزمایشات واکسن کرونا در مسکو اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

سابیانین ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار نفر به عنوان داوطلب ثبت نام کرده‌اند، همچنین چند هزار نفر آزمایشات پزشکی لازم را گذرانده‌اند تا به عنوان داوطلب بالقوه برای انجام آزمایشات آماده شوند.

وی گفت: به بیش از ۷۰۰ نفر واکسن کرونا ویروس تزریق شده و همه آنها احساس خوبی دارند؛ سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، سرگئی سابیانین شهردار مسکو، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه از جمله افرادی بودند که این واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روسیه در ۱۱ آگوست نخستین واکسن جهان  علیه ویروس کرونا را ثبت کرد؛ این واکسن که Sputnik V نامیده می‌شود، توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه تولید شده و آزمایشات بالینی آن با موفقیت در ژوئن-ژوئیه انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول