اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت از تولیدات داخل/مواد اولیه مورد نیاز را تأمین می‌کنیم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: تامین مواد اولیه دستگاه ضدعفونی کننده محیطی از طریق سازمان صمت امکان‌پذیر است.

حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت از تولیدات داخل/مواد اولیه مورد نیاز را تأمین می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز در  حاشیه بازدید از واحد تولید دستگاه ضدعفونی کننده محیطی در شهرک صنعتی سیمین دشت، بر لزوم حمایت و تولید انبوه و صادرات این محصول تاکید کرد. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به کاربرد این محصول در شرایط کرونایی و تصفیه هوا اشاره کرد و افزود: مدیران این شرکت ضمن تکمیل مراحل ثبت این محصول ارزشمند و اخذ تایید مراجع ذی صلاح، به تامین مواد اولیه و ملزومات آن برای رسیدن به تولید انبوه، از طریق سازمان صمت اقدام کنند.‌

معاون وزیر صمت همچنین این محصول تولیدی را قابل استفاده برای تهویه محیط های بسته در شرایط غیر کرونایی دانست و افزود: این محصول تولیدی می‌تواند در ورودی مراکز تجمعی و ادارات و دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرد.‌

سربازانی که برای ارتقاء و پیشرفت کشور پیش از علم خود مایه گذاشتند

امیر سعید مالکی، محقق پژوهشگر و سازنده دستگاه ضدعفونی کننده محیطی در ادامه این بازدید به خبرنگار فارس در فردیس، گفت: بی نظیر ترین سانتریفیوژ را در دنیا تولید می کنیم ما خود را آماده کردیم تا شاهد پیشرفت کشور باشیم دستگاه هایی را طراحی و تولید کردیم که از برج ۱۱ سال گذشته ساخت دستگاه را شروع کردیم و مدت ۸ ماه دنبال مقدمات اولیه بودیم.

وی افزود: دومین شرکت در دنیا هستیم که دستگاه ضد عفونی را تولید می‌کنیم و در واقع ما به عنوان سربازهای گمنام ایران با تحریم ها مبارزه می‌کنیم از طرفی باید بگویم دستگاه هایی که تولید می شود توقع داریم از کالاهای ایرانی حمایت شود و با استفاده از استاندارد های لازم وارد بازار شود اما از طرفی دستگاه های وارداتی بدون لحاظ استانداردها وارد بازار می شود چرا که باید همان گونه که تولیدات داخلی مسیر طولانی برای ورود به بازار دارد واردات هم همین طور مسیر کنترل را طی کنند.

گفتنی است به گفته تولید کنندگان این دستگاه قیمت نمونه امریکایی این دستگاه ۴ هزار و ۷۲۵ دلار است اما دستگاه مشابه تولید داخل ۶ میلیون تومان است. 

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول